آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آشنایی با قطعات جاروبرقی بکو

جاروبرقی بکو یکی از پرفروش ترین برندهای جاروبرقی محسوب می شود. درون این برند جاروبرقی، قطعات گوناگونی به کار رفته که از نظر کیفیت و جنس و همچنین میزان مقاومت، با برندهای دیگر تفاوت دارد. شناسایی قطعات جاروبرقی بکو و نقش هر کدام برای کاربران، بسیار مفید می باشد. اگر شما نیز از کاربران این وسیله می باشید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، ما را در ادامه همراهی کنید. در ادامه این مقاله از امداد آی پی همراه ما باشید.

موتور جاروبرقی

این قطعه، بسیار حساس و مهم بوده و در واقع تمام کارکرد جاروبرقی به آن وابسته می باشد. در صورت ایجاد مشکل در موتور، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می شود. موتور جاروبرقی بکو بسیار با کیفیت و قوی است و در صورت استفاده درست از دستگاه، برای مدت های زیادی نیاز به تعمیر ندارد. با این وجود در اثر عوامل مختلفی همچون ورود گردوغبار به درون موتور، داغ شدن بیش از حد و... احتمال خراب شدن و نیاز به تعمیر و حتی تعویض آن برای کاربران ایجاد می شود.

فیلتر جاروبرقی

یکی دیگر از قطعات جاروبرقی، فیلتر است. به هنگام جارو کشیدن، فیلتر وارد عمل شده و کار خود را انجام می دهد. این وسیله وظیفه جذب گردوغبار را بر عهده دارد. فیلتر با جذب این ذرات، از ورود آنها به درون موتور دستگاه و همچنین درون سیستم تنفسی افرادی که در مکان هستند جلوگیری می نماید. فیلتر در جاروبرقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب محصولات با کیفیت و مرغوب باعث افزایش طول عمر دستگاه شما می شود.

بدنه جاروبرقی

تمام قطعات و لوازم مهم جاروبرقی برند بکو درون محفظه ای قرار گرفته است. بدنه این دستگاه بسیار مقاوم و مستحکم بوده و در صورت وارد شدن ضربات احتمالی، به سادگی خراب نمی شود.

خرطومی جاروبرقی

در جاروبرقی برند بکو، شیلنگی وجود دارد که انعطاف پذیر و بسیار نرم است. به این شلنگ، خرطومی گفته می شود. وجود این شلنگ نیز برای انتقال ذرات موجود در خانه به درون کیسه دستگاه، لازم و ضروری می باشد. ایجاد سوراخ در شلنگ و خروج هوا از درون آن، از جمله عوامل کم کننده مکش جاروبرقی محسوب می شود.

کیسه جاروبرقی

کیسه جاروبرقی بکو در شمار لوازم جانبی اما مهم درون دستگاه به شمار می رود. برای این دستگاه می توان انواع کیسه یکبار مصرف و دائمی را استفاده نمود. اگر مسائل بهداشتی، مورد توجه شما است انتخاب کیسه یکبار مصرف پیشنهاد می شود. در صورتی که بیشتر به جنبه اقتصادی توجه می نمایید انتخاب کیسه دائمی بهترین انتخاب برای شما است. اگر می خواهید از خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کنید حتماً به محض پر شدن پاکت جاروبرقی بکو برای تخلیه نمودن آن اقدام نمایید.

حتما بخوانید: نکات مهم موجود در راهنمای فارسی یخچال بکو


ترموستات جاروبرقی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شدن در صورت داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی بکو احتمال سوختن جاروبرقی وجود دارد. ترموستاتی که در این دستگاه وجود دارد با خاموش کردن دستگاه، از سوختن جاروبرقی جلوگیری به عمل می آورد. ترموستات نیز با توجه به اینکه نقش مهمی دارد باید به صورت دوره ای بررسی شده و در صورت وجود مشکل در آن، تعویض شود.

تعویض کیسه جاروبرقی یا خالی کردن محفظه آشغال

چک کردن کیسه زباله جاروبرقی بایستی  دائما انجام گردد و در صورتی که پر شده باشد باید سریع خالی گردد. در بعضی موارد هم شاید نیاز باشد که یک کیسه جدید بگیرید. اگر با کاهش مکش جاروبرقی مواجه شدید در اولین قدم بهتر است که با تعویض یا خالی کردن کیسه زباله جاروبرقی شروع کنید. در صورتی که جاروبرقی شما کیسه زباله ندارد قسمت های داخلی آن را که دسترسی دارید تمیز کنید و همه ی گرد و خاک را از بین ببرید. در صورتی که تصور می کنید علت دیگری سبب این مشکل شده باشد می توانید برای تعمیر جاروبرقی با یک نمایندگی رسمی تعمیر جاروبرقی تماس حاصل فرمایید.


بیشتر: هوم خانه نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ناسیونال در غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب، تعمیر جاروبرقی ناسیونال را با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

در برخی جاروبرقی ها قدرت مکش با پر شدن یک سوم کیسه زباله کم می شود. پس بهتر است در ابتدا کیسه زباله را خالی فرمایید.


در یک جاروبرقی کیسه دار هوا باید بتواند از بین همه ی گرد و خاک های درون کیسه عبور کند. زمانی که جاروبرقی کیسه را از آشغال و زباله پر می کند باید سخت تر کار کند تا بتواند هوا را انتقال دهد، در برخی مدل ها این مشکل با کیسه های لایه ای حل شده است و تا پر شدن کامل کیسه قدرت مکش جاروبرقی کم نمی شود ولی خوب در بعضی مدل ها هم این گونه نخواهد بود.

چر جاروبرقی زمان کار خاموش می شود؟

موتور جاروبرقی قطعه ای قدرتمند است که نیاز به استراحت و خنک شدن در حین کار دارد. ممکن است لوله دستگاه دچار انسداد باشد که انجام مکش به سختی صورت بپزیرد این مسئله فشار زیادی به موتور میاورد که باعث گرمای بیش از حد آن و علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار میشود.

یکی از راه هایی که ما را متوجه میکند که آیا لوله جاروبرقی دچار گرفتگی شده است یا خیر! خاموش شدن ناگهانی جارو برقی در مدت زمان مشخصی در هر بار استفاده از آن است.
مثلا اگر هر بار پس از روشن کردن با گذشت 3 دقیقه (در یک بازه زمانی مشخص) جاروبرقی حین کار کردن خاموش میشود این نشان دهنده مسدود شدن مسیر است که به همین دلیل موتور به شکل پیوسته به گرمای بیش از حد میرسد. چنانچه در بازه های زمانی مختلف پس از روشن کردن دستگاه، پس از شروع به کار ناگهان از کار بیافتد به احتمال قوی علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار ، از خرابی برد الکتریکی ناشی باشد. 
 همچنین کار با دستگاه در مدت زمان بالا میتواند دلیل این ایراد باشد. با اینکه احتمال دارد جاروبرقی خانگی خود را از فروشگاه معتبر و با برند معروفی تهیه کرده باشید این بدان معنا نیست که بتوانید از آن برای چند ساعت استفاده کنید.
بیشتربخوانید:
اگر بهترین برند جاروبرقی را در اختیار داشته باشید، اما مجهز به پاکت جاروبرقی مناسبی نباشد، کیفیت و کارایی عملکرد دستگاه شما به شدن افت می کند در نتیجه لازم است که در انتخاب پاکت جاروبرقی دقت کافی داشته باشید. پاکت جاروبرقی تفال رونتا 480 یکی از برند هایی ست که به دلیل کیفیت و کارایی مناسب، توسط کاربران خانگی و صنعتی انتخاب می شود. این محصولِ کاربردی ضمن جمع آوری زباله و گرد و غبار، از جاروبرقی شما نیز محافظت می کند.

نکات مهم در نگه داری و تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی امروزه به یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده است. این محصولات با قابلیت هایی که دارند کار خانه را برای شما، آسان تر کرده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شوند. به همین سبب باید در نگه داری ماشین ظرفشویی خود، تمام تلاشتان را به خرج دهید؛ اما با این حال باز هم ممکن است با ایراد در عملکرد آن مواجه شوید. پس برای این که با ایراد در دستگاه مواجه نشوید و طول عمر آن را بیشتر کنید لازم است یک سری نکات را را رعایت نمایید. در این مطلب به این نکات، اشاره شده است. در ادامه این مقاله از امداد آی پی همراه ما باشید.


تمیز نگه داشتن ظرفشویی

یک اصل مهم و اساسی در نگه داری از ماشین ظرفشویی، توجه به نظافت آن است. شما باید داخل دستگاه و همچنین قطعات آن را تمیز نگه دارید. این امر به شما کمک می کند تا هم بتوانید از کیفیت عملکرد دستگاه بهرمند شوید و هم نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانید. لازم است به صورت دوره ای فضای بین درب، فیلترها، قفسه ها و سبدهای دستگاه و همچنین قسمت بیرونی آن را تمیز کنید. می توانید از محلول های ضد زنگ که در بازار به فروش می رسند استفاده نموده و احتمال زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی را از بین ببرید. تمیز کردن دریچه دستگاه را فراموش نکنید. هر از گاهی داخل دستگاه سرکه ریخته و بگذارید به صورت خالی کار کند. با این نکات نگه داری ماشین ظرفشویی حتماً طول عمر دستگاه افزایش یافته و کیفیت شستشو در آن، بالا می رود.

تعمیر قطعات معیوب

یک ایراد جزئی در دستگاه می تواند منجر به خرابی بزرگ شود. توصیه می کنیم هیچ گاه ایرادات جزئی را بی اهمیت تلقی نکرده و در صدد تعمیر آن باشید. چنانچه قطعه ای از دستگاه از کار افتاده باشد یا ایراد پیدا کرده باشد آن را بررسی و تعمیر کنید. اگر نتوانستید دستگاه را عیب یابی کنید استفاده از خدمات نمایندگی ها می تواند کارساز باشد. در این نمایندگی ها، تعمیر ماشین ظرفشویی بوش و دیگر برندها به صورت تخصصی انجام می گیرد. در این شرایط خواهید توانست از ضمانت تعمیرات نیز بهرمند شوید. چنانچه قطعه شکسته و یا خراب شده قابلیت تعمیر نداشته باشد تعمیرکاران متخصص این مراکز، آنها را با قطعات اورجینال تعویض می کنند. پس، از کیفیت تعمیرات ماشین ظرفشویی خود در این تعمیرگاه ها مطمئن باشید.


بیشتر: نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی کندی در تهران به عهده امداد ای پی می باشد. این مرکز با دارا بودن تعمیرکاران زبده و آموزش دیده به تعمیر ماشین ظرفشویی کندی در محل می پردازد. عیب یابی و تعمیر ظرفشویی کندی توسط تعمیرکار مجرب تعمیرگاه مجاز و مرکزی امداد آی.پی در منزل و محل انجام می شود.


استفاده از برنامه مناسب

برای شستشوی ظروف، حتماً از برنامه مناسبی استفاده کنید. متناسب با جنس ظروف و میزان کثیفی آنها می توانید از برنامه های مختلفی که در ماشین های ظرفشویی تعبیه شده اند استفاده کنید. به این ترتیب هیچ مشکلی به هنگام شستن ظروف به وجود نیامده و با ظروف براق و تمیز مواجه خواهید شد. بهتر است دمای آب را چک کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

وجود نمک به اندازه کافی در دستگاه و استفاده از مواد شوینده مناسب می تواند در نگه داری ماشین ظرفشویی مؤثر باشد. این موارد کمک می کنند تا شستشوی ظروف را با کیفیت بالایی انجام داده و از بروز ایراد در عملکرد دستگاه پیشگیری کنید. رعایت این نکات سبب می شود تا سال های سال به راحتی بتوانید از ماشین ظرفشویی که خریداری نموده اید استفاده کنید. تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش و دیگر برندها باید به صورت تخصصی انجام شود و هزینه بر است. پس با رعایت این نکات، تا حد ممکن از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

دلیل آب دادن اسپرسوساز چیست؟

همان طور که از نام آن مشخص ایت، قهوه ساز جهت درست کردن قهوه استفاده می شود. شکل و کارآیی دستگاه های اسپرسو ساز هم مشابه همین دستگاه ها میباشد.


در صورتی که آب از دستگاه به بیرون نشت می کند ضروری میب اشد که مشکل را برطرف نمایید. ما به شما کمک می کنیم که منشأ مشکل را پیدا کنید.


مخزن آب ترک خورده است

مخزن آب برای تأمین آب مورد نیاز قهوه ساز ساخته شده و اغلب جنس آن پلاستیکی میباشد. با گذشت زمان این مخزن ممکن است ترک بردارد و آب از آن چکه کند.


مراقب باشید که برای شست و شو مخزن آب را داخل ماشین ظرف شویی نگذارید چرا که در درون ماشین حرارت آب بسیار زیاد است و سریعاً به مخزن آسیب وارد می کند. اگر این قطعه خیلی آسیب دیده است بایستی آن را عوض فرمایید.


واشرها پوسیده شده اند

دلیل  نشت آب از دستگاه های قهوه ساز به خصوص اسپرسو سازها می تواند پوسیده شدن واشر کف مخزن باشد. برای این که بفهمید آیا مشکل از همین واشر است کافی است مخزن را پر از آب کنید و ببینید که آب از قسمت زیرین نشت می کند یا نه!!.


شاید این بخش پوسیده شده یا شکسته باشد. اگر مشکل همین است، واشر را جدا کرده و تعویض کنید تا دیگر نشت آب ادامه پیدا نکند. آسیب رسیدن به لوله ها یا واشر ها می تواند به علت تجمع بیش از اندازه ی رسوبات آهکی باشد.


حتما بخوانید: نکات مهم در تمیز کردن اسپرسوساز 



برای جلوگیری از بروز این مشکل لازم است که قهوه ساز خود را به طور منظم تمیز و عاری از رسوبات گردانید. اگر واشرها آسیب دیده اند باید آن ها را عوض کنید. 


شلنگ پاره شده است

یکی از ویژگی های خاصی که دستگاه های اسپرسو ساز دارند این است که دارای پمپی هستند که می تواند آب را با فشار بیشتر از 18 بار آب را پمپاژ کند.


شلنگ هایی که به آن متصل هستند دائماً در معرض فشار بالا هستند و در نتیجه ممکن است پاره شوند و از محل اتصال آن ها آب چکه کند.


بیشتر وقت ها رسوبات آهکی مانع از خروج آب می شوند. اگر مشکل این است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به طور مرتب رسوب گیری کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. اگر به شلنگ ها آسیب وارد شده است باید آن ها را تعویض کنید.


المنت ترک خورده است


این قطعه المنتی است که در محل ذخیره و گرم شدن آب قرار دارد. در بعضی از دستگاه های اسپرسوساز بزرگ یک المنت دیگر برای تأمین بخار وجود دارد.


ممکن است که در اثر تجمع رسوبات آهکی المنت ترک بخورد و آب از آن نشت کند. اگر می خواهد از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می کنیم که به طور منظم دستگاه خود را تمیز و رسوب زدایی کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد لازم است المنت خود را تعویض کنید.

 


پورتا فیلتر اسپرسو ساز دیگر ضد آب نیست


پورتا فیلتر دستگیره ای است که برای فشردن ذرات قهوه از آن استفاده می شود. پورتا فیلتر اغلب دارای یک واشر است که درون محفظه ی آن قرار گرفته است.


اگر این واشر پوسیده شود پورتا فیلتر دیگر ضدآب نیست و ممکن است آب از آن جا به بیرون نشت کند. این واشر کاملاً در دسترس است و شما می توانید سلامت آن را بررسی کنید. اگر واشر پوسیده است باید آن را جایگزین کنید.



نازل بخار دچار مشکل شده است

نازل بخار به آبی که در داخل یک محفظه ی کوچک ذخیره شده است اجازه می دهد تا به بخار تبدیل شود. این نازل بخار ممکن است نشتی آب داشته باشد.


برای جلوگیری از بروز این مشکل لوله و دریچه ی نازل را رسوب گیری و تمیز کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد باید نازل بخار را تعویض کنید.