آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی چیست؟

کولر گازی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد در منازل، مغازه ها و شرکت ها می باشد. این دستگاه بی نظیر در روزهای گرم سال سرمای خوبی را ایجاد کرده و به همین دلیل بسیاری از مردم به خرید این دستگاه روی آورده اند. همچنین کولرگازی برای مناطق دارای آب و هوای شرجی بی نظیر می باشد. نکته قابل توجه درباره این دستگاه این است که بعضی از مدل های کولرگازی دارای حالت گرمایش نیز می باشند. ایجاد سرما در روزهای گرم سال و ایجاد گرما در روزهای سرد سال یکی از قابلیت های بی نظیر این دستگاه محبوب می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی چیست؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

1.    علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی

2.    عیب یابی علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی

 پیشنهاد مطالعه: علت نشت آب از کولر گازی هایسنس

علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی

یکی از سوالات کاربران درباره کولرگازی این است که علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی چیست؟ پیش از پاسخ به این سوال باید به توضیح این مشکل بپردازیم. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که کولرگازی دوحالته خود را روی حالت گرمایش قرار دهید و پس از حدودا 20 دقیقه گرمایش ناگهان دستگاه خاموش شود و بعد صدایی مانند انفجار از دستگاه به گوش رسیده و دستگاه خاموش شود. سپس مجددا دستگاه روشن شده و شروع به کار کند. به طور کلی علت این مشکل خرابی برد الکترونیکی و یا بلوور اواپراتور می باشد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره این موضوع خواهیم پرداخت.

 

عیب یابی علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی

همانطور که گفتیم علت صدایی شبیه انفجار در حالت گرمایش کولرگازی خرابی برد الکترونیکی و یا خرابی بلوور اواپراتور می باشد. برای بررسی و حل این مشکلات باید به روش زیر عمل کنید:

·        اگر علت این صدای انفجار مانند از کولرگازی در حالت گرمایش خرابی برد الکترونیکی باشد باید سریعا به تعمیر این قطعه اقدام نمایید. برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات کولرگازی است که وظیفه کنترل عملکرد دیگر قطعات را به عهده دارد.

·        در صورتی که علت این مشکل خرابی بلوور اواپراتور باشد باید سریعا با متخصصین در این زمینه تماس گرفته و برای حل این مشکل از آن ها کمک بگیرید. بلوور اواپراتور یک فن داخل پنل کولرگازی است که وظیفه آن تبادل هوای محیط می باشد.

بیشتر: انتخاب کولر گازی مناسب در مناطق گرمسیر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.