آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

دو ایراد مهمی که برای پلوپز روی می دهد

در این بخش به بررسی دو ایراد مهمی که برای پلوپز روی می دهد می پردازیم.


زمان زیادی طول خواهد کشید تا تایمر پلوپز آغاز به کار نماید

توجه کنید که دستگاه به زمان احتیج دارد تا برای حالتی که روی آن تنظیم شده است گرم شود، مگر زمانی که بخواهید از تابه ی سرخ کن آن استفاده فرمایید. 

برای حالت زودپز و دیگر حالت ها، اغلب ده الی پانزده دقیقه زمان نیاز داریم که دستگاه داغ بشود و سطح فشار آن به میزان لازم برسد، پس از آن تایمر آغاز به فعالیت می کند.

پس در صورتی که در دستور آشپزی زمان پخت 5 دقیقه ذکر شده است شما باید این مدت زمان را  به تایم پخت اضافه کنید. اگر باز هم زمان زیادی طول می کشد تا تایمر به کار بیفتد دستورالعمل دستگاه خود را با دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که دستگاه در حالت درستی قرار دارد.

هوم خانه نمایندگی تعمیر انواع پلوپز در شمال جنوب شرق و غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب، تعمیر پلوپز را با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

پلوپز برقی پیام BURN را نشان می دهد

مشاهده شدن این متن یک موضوع نگران کننده میباشد. این پیام اغلب زمانی نشان داده می شود که سنسورها احساس می کنند دستگاه پیش از اندازه داغ شده است و احتمال سوختن غذای شما و آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

بیشتر اوقات این معنی را می دهد که در درون ظرف به اندازه ی کافی آب وجود ندارد یا میزان مایع داخل آن به همه ی گوشه های ظرف نمی رسد، بنابراین حل کردن این مشکل کار راحتی میباشد.

در صورتی که با دمایی بالا از سرخ کن استفاده کرده اید باید اجازه دهید که دستگاه خنک بشود. جهت پختن غذاهای پیچیده تر، مواد نشاسته ای و سس های خود را روی مواد دیگر بریزید تا بین آن ها و هیتر کف دستگاه یک لایه از مواد وجود داشته باشد.

به علاوه هنگام پختن گوشت استفاده از صفحه ی میله ای مخصوص می تواند به پخت بهتر کمک نماید. در نهایت، در صورتی که یک سس مایع یا ماده ای شبیه به آن را در داخل دستگاه درست کرده اید.

پیش از این که از دستگاه استفاده ی دیگری بکنید و مواد دیگری درون آن قرار بدهید اطمینان حاصل کنید که هیچ ذره ای از آن سس داخل دستگاه باقی نمانده است

آیا امواج مایکروفر خطرناک هست؟

حجم کمی موج مایکروفر خطرناک نیست. امواج مایکروفر بصورت معمول اطراف ما را احاطه نموده است. امواج فرستاده شده توسط ماهواره ها ، تلفن همراه و حتی بوسیله امواج حرارتی در اطراف ما مایکروفر هست. یک اجاق مایکروفری که صحیح طراحی شده هیچ موج مایکروفری را به بیرون منتقل نخواهد کرد. ولی چرا از ظروف فلزی نمی توان در مایکروفر استفاده نمود؟ امواج مایکروفر سبب ورود جریان به فلز خواهد شد، این جریان شاید تا حدی فلز را گرم نماید که سبب آتش سوزی بشود . در نتیجه، استفاده از ظروف فلزی اصلا کار معقولی نیست . در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماکروفر در تهران همراه ما باشید.

مهمترین نکات در استفاده از ماکروفر چیست؟

  • قبل از استفاده از مایکروفر دفترچه راهنمای استفاده از آن را با دقت زیاد مطالعه فرمایید.
  • از ظرف ها و تابه های فلزی در مایکروفر استفاده نکنید.
  • ظروف چینی که دارای حاشیه طلاکوب و براق هستند، ظرف مناسبی برای پخت نیست . همواره از ظروف چینی نشکن و مقاوم با دما Pirex که دارای رنگ شفاف می باشد استفاده نمایید.
  • غذا زمانی بطور کامل پخته شده که کف ظرف در قسمت وسط گرم شده باشد .
  • غذای کمتر را به مدت کمتری بپزید . زمانی که غذا در ظرف حدود ۵ سانتی متر قطر را اشغال کرده باید مدت زمان کمتری پخته شود چون که نفوذ گرما از اطراف غذا سریعتر انجام میگردد.
  • برای پیش گیری از خشک شدن غذا ، در زمان پخت و یا گرم کردن غذا ، ظرف را با درپوش منفذ دار بپوشانید .
  • در پخت مایکروفر مقدار کمتری نمک و ادویه استفاده کنید ، چرا که موجب از دست دادن رطوبت و سفت شدن غذا می شود . می توانید نمک را در مراحل پایانی پخت اضافه نمایید.
  • در پخت مایکروفر از مقدارکمتری آب استفاده کنید تا پخت سریعتر انجام شود .
  • در پخت با اجاق مایکروویو بطور مرتب مایع را بهم بزنید ، این کار موجب پخت بهتر و سریعتر غذا می شود .
  • غذاهای متراکم را برای مدت زمان بیشتر و با قدرت کمتر بپزید . چرا که غذاهای متراکم و فشرده آرام تر از غذاهای پرمنفذ پخته می شود .
  • در چیدن غذاها قبل از پخت ، بخشی از غذا را که دارای پهنای بیشتر و ضخامت کمتر است در ظرف پهن کنید و گیاهان خرد شده را در اطراف ظرف قرار دهید و سعی کنید مواد در یک لایه در مایکروفر چیده بشود .
  • در صورت پخت تکه های بزرگ ، آنها را گه گاه زیر و رو نمایید.
  • غذای پخته شده در مایکروفر نیاز به زمان توقف پس از پخت دارد ! از آنجا که پس از تمام شدن کار دستگاه مایکروفر، گرمای داخلی غذا به پختن بیشتر آن کمک می کند ، لذا پیشنهاد می کنیم بعد از پخت در مایکروفر و خارج کردن غذا از دستگاه ، درب ظرف را روی آن بگذارید و یا آن را در ظرف هم اندازه در بسته قرار دهید تا گرمای خارج شده به خود غذا برگردد .
  • دقت کنید که منافذ خروجی گرمای مایکروویو را نپوشانید تا به دستگاه آسیب نرسد . بر روی دستگاه مایکروفر چیزی نگذارید و فاصله مناسبی در پشت و اطراف دستگاه جهت خنک شدن قطعات دستگاه حفظ کنید.
  • لامپ مگنترون از مهم ترین و اساسی ترین قطعات ماکروویو می باشد که وظیفه ی گرم کردن را بر عهده دارد. در موقع خرید لامپ مگنترون ویتول توجه به این مسئله اهمیت دارد که این محصول در پشت و بالای دستگاه ماکروویو قرار دارد. ساختمان لامپ مگنترون طوری طراحی شده که با رسیدن ولتاژ 3 تا 4 هزار ولت به آن و ایجاد میدان مغناطیسی، موج های کوتاهی را از خود ساطع می کند. این امواج تقریبا اینچ طول دارند که با گذشت از تونلی وارد محفظه می شود و غذا را گرم می کند. امواج کوتاه فرستاده شده درون دستگاه، مولکول های غذا را به حرکت درآورده و با اصطکاک به وجود آمده غذا گرم خواهد شد.

بررسی مهم ترین ارورهای یخچال فریزر باکنشت

اگر به طور نسبی با برخی از ایرادات یخچال فریزر آشنا باشید در عمل انجام شده قرار نخواهید گرفت. هم چنین ایرادات ناگهانی که در دستگاه رخ می دهد شما را شوکه نخواهد کرد. این مقاله که به بررسی مهم ترین ارورهای یخچال فریزر باکنشت، اشاره دارد آمادگی شما را بیشتر از قبل خواهد کرد. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات باکنشت همراه ما باشید.

بهترین عمل به هنگام نمایش ارورهای یخچال فریزر باکنشت چیست؟

ارورهای یخچال فریزر باکنشت ممکن است در هر زمانی رخ دهند حتی برای دستگاه های جدید. این موضوع به جدید یا قدیمی بودن دستگاه ارتباطی ندارد. آنچه که مسلم است این است که نمایش این ارورها، به منظور اعلام هشدار برای بررسی و کنترل بخشی از دستگاه می باشد. بهترین اقدام در لحظه بروز خطا این است که با مرکز معتبر تعمیراتی تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. پیش از آن نیز می توانید با بررسی موارد غیر عادی، نظیر سیم برق، اتصالی، باز بودن درب، خرابی فیوز و یا محافظ دستگاه، تغییر در دمای درون یخچال و یا مواردی از این دست، مانع از بزرگ تر شدن مسئله شوید.

نگاهی به فهرستی از ایرادات یخچال فریزر باکنشت

یخچال فریزر باکنشت شما می تواند به هر علتی، از فعالیت نرمال خود خارج شود. از برفک زدن بیش از حد آن تا تمام شدن گاز دستگاه، گرم بودن و کپک زدن مواد غذایی در آن و بر عکس، انجماد مواد غذایی، تولید سر و صدا و یا نشتی آب از آن، روشن نشدن دستگاه و یا تولید و انتشار بوی بد در آن، نمونه هایی از اصلی ترین مشکلات ناگهانی در یخچال می باشد که لازم است در اسرع وقت به آن رسیدگی شود؛ چرا که محل نگهداری مواد غذایی در آن است. هر گونه تأخیر در پیگیری کد خطای یخچال باکنشت باعث حادتر شدن مشکل دستگاه و مهم تر از آن، تهدید سلامت شما و عزیزان تان محسوب می شود.

لازمه انجام مؤثر تعمیرات یخچال فریزر باکنشت، به احساس مسئولیت شما در قبال دستگاه نیز بستگی دارد. هر چه این احساس مسئولیت بیشتر باشد در زمینه حفظ و نگهداری از آن نیز موفق تر خواهید بود و مرحله تعمیرات را راحت تر پشت سر می گذارید. توصیه می شود دفترچه راهنمای یخچال فریزر را مطالعه نموده و نکات اساسی در زمینه استفاده و نگهداری را رعایت کنید. تمیز نمودن مستمر و سرویس سالیانه دستگاه، از مواردی است که به تجدید قوای آن کمک شایانی می کند.

نتیجه گیری

بررسی مهم ترین ارورهای یخچال فریزر باکنشت، شرح وظایف نمایندگی تعمیرات می باشد که با حضور در کنار شما، عمر دوباره ای به دستگاه می دهد. البته انجام تعمیرات یخچال فریزر باکنشت، با هزینه کم و با سرعت بالایی صورت می گیرد. با حضور تعمیرکار و یا نماینده نمایندگی تعمیرات، هر گونه مشکل ریز و درشتی،  قابل شناسایی می باشد و بدون دردسر بر طرف می شود. صرف جویی در زمان و مدیریت و خروجی مطلوب در زمینه تعمیر، دستاورد این کار است. توصیه می شود کار تعمیر را به هر مرکزی واگذار نکنید، بلکه پیش از تصمیم گیری، انتخاب و ثبت درخواست، تحقیق کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

از چه گاز هایی در یخچال ها استفاده می شود؟

در یخچال های نخستین از گاز آمونیاک NH3 استفاده می کردند اما از آن جا که این گاز سمی شده ودر برخورد با اعضای بدن انسان بالاخص چشم عوارض ناگواری را ایجاد می نماید و علاوه بر این در ترکیب با رطوبت اثرات بسیار بدی را بر روی فلزاتی مانند مس و آلمینیوم گذارده و خاصیت انفجاری دارد وغیره به جمیع دلایل  مذکور به مرور کنار زده شد و گازهای فریون جانشین آن شدند.

در انواع یخچال های موجود در بازار از گاز فریون 12 استفاده شده است. فریون 12 (ccl2f2 )در ترکیب با هوا بی بو بوده و بر روی فلزات (حتی در ترکیب با رطوبت ) اثر مخربی بجای نمی گذارد و سمی نمی باشد. در نواحی که دمای هوا در حدود 60 درجه سانتی گراد می باشد این گاز سرما سازی بسیار خوبی داشته و در مقابل شعله قابل اشتعال نیست.علیرغم محاسن مذکور استفاده از فریون 12در مقایسه با آمونیاک مقرون بصرفه نبوده و حجم زیادی را نسبت به آمونیاک (در تامین سرما) اشغال می سازد.معایب فوق از ارزش فریون نمی کاهد،اما پیرو آخرین بر رسی های بعمل آمده فریون ها در تخریب لایه اوزون و ایجاد حالت گلخانه ای در جو خیلی تاثیرگذار هستند. از این جهت دانشمندان تمام مساعی خویش را بکار گرفتند تا جانشینی مناسب برای فریون ها بیابند.در حال حاضر گاز مورد استفاده در یخچال سازی R134A می باشد. فریون مخصوص کولر های گازی فریون 22 (CHCLF2 ) است . از آنجا که این فریون دارای هیدروژن است،اثر تخریبی آن در لایه اوزون بمراتب کمتر از فریون 11 و 12 است. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر هوور همراه ما باشید.

 دو مشخصه با اهمیت گاز ها  در تولید سرما

در ایجاد سرما از دو مشخصه با اهمیت گاز ها استفاده شده است. 1-گازها تحت تاثیرات فشار زیاد بحالت مایع در آمده ودر این تغییر حالت،درجه حرارت گاز افزایش می یابد. 2- اگر گاز مایع در محیطی باز تر از محیط قبلی قرار گیرد. بحالت فوران در آمده ،تبخیر شده و دمای آن شدیدا" کاهش می یابد.بنابر این بصورت یک سرما ساز مورد استفاده قرار می گیرد. حال با توجه به این دو ویژگی به شرح سرما سازی در یخچال می پردازیم. با بکار افتادن کمپرسور پیستون مرتبا"گاز را از طریق لوله بر گشت می مکد و با فشار وارد لوله رفت می نماید. فشار وارده بر گاز ،حرارتش را افزایش می دهد.بمنظور کاستن از حرارت گاز آن را وارد رادیاتور می کنند ودر آن جا مقداری از حرارت گاز کم می شود. بعد از ان با عبور از فیلتر (درایر)کاملا" خشک می شود و چون لوله خروجی درایر و پس از آن سطح مقطع لوله مویی بسیار کم است گاز تحت فشار زیادی قرار گرفته و همانگونه که قبلا" ذکر شد بر اثر این فشار بحالت مایع در می آید و حرارتش نیز افزایش می یابد.با عبور از لوله مویی ، وارد لوله های اواپریتور (جای یخ) می شود ودر آن جا که سطح مقطع جدید به مراتب بیشتر از سطح مقطع لوله مویی می باشد آغاز به فوران نموده و تولید سرما میکند،فشار کمپرسور گاز را از اواپریتور عبور داده و خروجی اواپریتور توسط لوله ای مسی یا آهنی به لوله برگشت یخچال می رسد و مجددا"... گفتیم که براثر ازدیاد فشار در لوله مویی حرارت گاز افزایش می یابد . اگر حرارت بطریقی از گاز سلب نشود ،سرماسازی در اواپریتور کیفیت مطلوبی نخواهد داشت بهمین منظور معمولا"کار خانجات سازنده لوله بر گشت اواپریتور که حاوی گاز سرد است را به لوله رفت لوله مویی که حاوی گاز گرم می باشد جوش می دهند تا گاز گرم لوله مویی در حرکت به سوی اواپریتور در نزدیکی بر گشت گاز سرد از اواپریتور سرد شود واز دمای آن کم شود.

فشارشکن در یخچال چیست؟


از مهمترین قطعات اساسی سیستم خنک‌سازی یخچال ها، شیر فشارشکن میباشد. کار اصلی فشارشکن در سیستم خنک‌سازی کاهش فشار ماده واسط تعریف می‌گردد. سیال مبرد از کندانسور وارد و به تبخیر کننده می‌رود. همچنین فشارشکن، میزان عبور جریان سیال مبرد را به تبخیر کننده تنظیم می‌کند.

یکی دیگر از وظایف این تجهیز این است که مقدار ماده ورودی را به‌اندازه میزان تبخری سیال مبرد نگاه می‌دارد؛ به این معنی که تنها مقداری از سیال عبور می‌کند که حتما بخار می‌شود. کار کنترل و تنظیم دمای یخچال توسط فشارشکن با تغییر ورودی‌های آن و بر اساس نیاز ما انجام می‌گیرد. برای مثال در تابستان دمای کمتری نسبت به زمستان نیاز داریم؛ بنابراین فشارشکن را بر اساس شرایط موجود و نیاز خود تنظیم می‌کنیم.

آی پی امداد تعمیرگاه مجاز تعمیرات یخچال فریزر تکنوکیت در تهران دارای نمایندگی های مجاز از اتحادیه می باشد.

شما می توانید با خیالی آسوده از خدمات این مرکز استفاده کنید.

در هر جای شهر که باشید نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر تکنوکیت به شما نزدیک می باشد.

نمایندگی تکنوکیت با طراحی به روز یخچال فریزرهای خود توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند ؛ همچنین شما می توانید با استفاده از خدمات پس از فروش نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر تکنوکیت ، خرید خود را با اطمینان انجام دهید.