آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

معرفی لوازم ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای لوازم بسیار زیادی هست که بعضی از این لوازم نقش مهمی در عملکرد ماشین دارند. قطعات ماشین لباسشویی بسته به نوع و عملکردشون دارای اهمیت و کارکرد بخصوصی هستند. نوع استفاده درست از ماشین لباسشویی می تواند در طولانی مدت از نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی کم کند .

بررسی انواع موتور ماشین لباسشویی

موتورهای القایی آسنکرون : موتورهای قدرتی با دو دور تند و دور شستشو و راه انداز خازنی میباشند.


موتورهای یونیورسال: موتورهای سرعتی با گشتاور بالا و دارای زغال و بدون خازن میباشند.


موتورهای BLDC: موتورهای القایی مگنتی با گشتاور مناسب و بدون زغال و بدون خازن می باشند.


۴.موتورهای دایرکت درایو DIRECT DRIVE : موتورهای القایی با گشتاور مناسب و بدون ذغال و بدون خازن و اتصال مستقیم و بدون فولی و تسمه می باشند.


مقایسه موتورهای بی ال دی سی و دایرکت درایو

این دو نوع موتور هر دو از نوع مگنتی هستند با این تفاوت که موتورهای bldc دارای روتور مگنتی هستند که در داخل استاتور قرار می گیرد و نیروی حرکتی خود را از طریق فولی و تسمه به درام منتقل می کند اما موتورهای Direct drive دارای روتور مگنتی دوار در اطراف استاتور هستند، موتورهای دایرکت درایو به صورت اتصال مستقیم بدون واسطه بر روی درام نصب می گردد به دلیل حذف متعلقات اضافه از قبیل فولی و تسمه دارای بازدهی بالاتری هستند.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی



وظیفه این قطعه هدایت آب به خارج از دیگ دستگاه است پمپ های تخلیه لباسشویی ها و ظرفشویی ها همه از نوع القایی بوده که در مدل های قدیمی از نوع القایی با قطب چاکدار استفاده می شد و امروزه از نوع القای مگنتی استفاده می‌شود که دارای ابعاد کوچکتر و توان مصرفی کمتر نسبت به مدل‌های القایی با قطب چاکدار هستند.


ایرادات نیم سوز شدن و یا سوختن کامل قطعه و گرفتگی فیلتر آن می‌تواند از ایرادات رایج آن باشد.


شواهدی که نشان از خرابی پمپ تخلیه می دهد که می تواند باعث نیاز به سرویس ماشین لباسشویی گردد، ظاهر شدن ارور oe روی صفحه دیسپلی می باشد که البته در دستگاه‌های مختلف ارور های پمپ تخلیه با نمادهای مختلف نمایش داده می شود که در دفترچه راهنمای آنها ثبت شده است و یا لباس ها خوب شسته نمی شوند و یا در مرحله آخر لباسها با آب باقی می ماند این شواهد نشان دهنده خرابی و یا عملکرد ناصحیح پمپ تخلیه می باشد که نحوه تست این قطعه توسط مولتی متر و تست قطعه با ولتاژ و زیر بار می باشد.


میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی



وظیفه این قطعه قفل کردن درب جهت شروع به کار دستگاه می باشد.


میکرو سوئیچ ها با مدل های مختلف و تعداد سیم های متفاوت طراحی و تولید می شوند.


میکروسوئیچ ها به سه مدل از نظر تعداد سیم تقسیم میشوند.


میکروسوئیچ دو سیم: که فقط دستگاه را روشن و خاموش می کند.


میکرو سوئیچ ۳سیم: دستگاه را استندبای می‌کند بعد ادامه فعالیت انجام می‌شود ،قفل کن دارد ، ساختار بی متال یا ساختار سنولوئید دارند.


میکروسوئیچ چهار سیم : که عملکرد آن شبیه میکروسوئیچ ۳سیم می باشد.


انواع میکروسوئیچ :

میکروسوئیچ بی متال و میکروسوئیچ سنولوئیدی


در میکرو سوییچ بی متالی زمان لازم برای باز شدن در ۲ تا ۳ دقیقه می باشد در میکروسوئیچ سنولوئیدی به سرعت در باز میشود.


ایراداتی که برای میکروسوئیچ مشاهده می شود این است که دستگاه شروع به کار نمی کند، درب قفل نمیشود ، هنگام کار دستگاه در باز میشود که به شدت خطرناک است.


شواهد آن نیز ارور DE می باشد و اینکه دستگاه شروع به کار نمی کند البته در دستگاه‌های مختلف ارور ها با حروف مختلفی نمایش داده می‌شوند که در دفترچه آنها درج شده است.


تست قطعه میکروسوئیچ به وسیله مولتی متر پایه های L و N در حدود یک کیلو اهم مقاومت نشان می‌دهند که مقاومت PTC است و پس از دادن برق به پایه‌های L و N ، پایه‌های L و C به یکدیگر وصل می گردند.


شیر برقی ماشین لباسشویی

وظیفه این قطعه قطع و وصل کردن جریان ورودی آب به دستگاه توسط جریان الکتریکی می باشد.

شیربرقی ها انواع مختلفی دارند که شیربرقی های مورد استفاده در دستگاه لباسشویی به صورت نرمالی کلوز (close ) می باشند به این صورت که در حالت خاموش بودن دستگاه شیر آب بسته میباشد و در صورت گرفتن فرمان از تایمر و یا برد الکترونیکی شیر باز می گردد و دستگاه آبگیری می کند و به محض اتمام آبگیری شیر بسته میشود.

آدرس وبسایت:  https://tamireiran.blogspot.com/2020/09/blog-post_21.html

تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی در ایران بعد از تحریم ظالمانه آمریکا وارد عرصه جدیدی شده است، از این حیث در این مقاله به بررسی تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی میپردازیم.


لازم است بدانید که نمایندگی بوش ، نمایندگی جنرال الکتریک یا نمایندگی سامسونگ بعد از تحریم ها به سختی به تامین قطعات و خدمات پس از فروش میپردازند، اما آی پی امداد همچنان برای حفظ رضایت حداکثری مردم توانسته است، بهترین خدمات را ارائه دهد.


بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران چگونه میشود؟


بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران متفاوت میشود و این موضوع میتواند باعث نگرانی یا خوشحالی عموم جامعه شود که در ادامه این دلایل را بررسی میکنیم.


بسیاری از برندها به مانند سامسونگ و الجی که در کشور ایران مونتاژ میشدند، به دلیل تحریم ها کوچ کرده اند و دیگر جایگاهی در بازار ایران ندارند. در نظر داشته باشید که ضعف کمبود قطعات باعث شده است؛ شرکتهایی که به مونتاژ برندهای مختلف در داخل کشور میپرداختند با مشکل مواجه شوند.


همچنین بسیاری از برندها به مانند بوش یا جنرال الکترویک که از مارک های خارجی محسوب میشوند به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا جایگاهی در ایران ندارند و سلب نمایندگی نموده اند.


در نظر داشته باشید که همه این موانع و مشکلات میتواند یک نکته مثبت داشته باشد که در ادامه این نکته را بررسی میکنیم.


نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی


نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی، ایجاد موج مثبت نیروی کار میباشد، در نظر داشته باشید که با خروج برندهای خارجی، بازار لوازم خانگی برای برندهای ایرانی جایگاه مثبتی داشته است و این موضوع باعث شده است که رونق تجاری به بخش تولید کنندگان لوازم خانگی برگردد.


علاوه بر این موضوع بحث ایجاد شغل بسیار چشم گیر است و با اوضاع فروش بیشتر، کارخانه های ایرانی مجبور به جذب نیرو میشوند؛  که این موضوع میتواند به گردش مالی در داخل کشور کمک کند.


نکات منفی تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی


اگر دولت و سازندگان لوازم خانگی با همدیگر تعامل خوبی نداشته باشند نکته منفی تبدیل به نکات منفی میشود و بحث متضرر شدن عموم جامعه برای مصرف لوازم خانگی محتمل است.


در نظر داشته باشید که اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یک محصول به خارج از کشود نیازمند هستند که اگر تامین قطعات از جانب دولت حاصل نشود باعث گرانی محصولات و در نهایت عدم رقابت از لحاظ قیمتی در بازار میشود.


بنابراین تعامل دولت با تولیدکنندگان یک امر ضروری است و با این تعامل به راحتی میتوانیم از تحریم های ظالمانه آمریکا رهایی یابیم.


سهولت قاچاق لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی


امروزه با شرایط شبکه های اجتماعی و فروش راحت تر قاچاقچیان بدون پرداخت مالیات توانسته اند به راحتی بخشی از بازار لوازم خانگی را از آن خود نمایند که این امر میتواند به تولیدکنندگان آسیب برساند، بنابراین با جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها میتوان بخش عظیمی از فروش بازار را به تولید کنندگان داخلی سپرد که در نهایت باعث رشد اقتصادی در این زمینه میشود.


اضاع تعمیرگاه های مجاز تعمیرات لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی


بعد از تحریم اقتصادی بخش اعظمی از خدمات در کشور به عهده تعمیرگاه های مجاز میباشد، این تعمیرگاه ها با استفاده از بازار آزاد به تامین قطعات مینمایند و در نهایت به رفع مشکل لوازم خانگی در محل مشتری میپردازند، لازم به ذکر است که بعد از تحربم ها به دلیل گرانی قطعات، هزینه خدمات هم افزایش پیدا کرد که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم که توان خرید لوازم خانگی جدید را نداشتند و مجبور بودند از خدمات بهره گیرند، شد.


بدین منظور تعمیرگاه مجاز آی پی امداد در صدد آمد تا با شفاف سازی هزینه خدمات به این معضل پایان دهد.

منبع:

https://www.1pezeshk.com/archives/2020/09/ipemdad-2.html


معرفی قطعات جاروبرقی

آشنایی با قطعات جاروبرقی:

موتور

موتور که مهمترین قطعه الکتریکی جارو برقی است با مکش هوای داخل مخزن و یا کیسه جارو و ایجاد فشار منفی باعث جذب و ذرات و آشغال ها به داخل دستگاه می شود. در جاروبرقی های سامسونگ، موتور شامل ساده ترین نوع مدار الکتریکی یعنی  کلید  دو حالته خاموش و روشن و همچنین لامپ است.  کلید ها معمولا از نوع فشاری هستند و سر راه مدار قرار می گیرند. لامپ نیز در بیشتر جاروها با  ورود جریان برق به دستگاه روشن می شود.


میزان توان جاروبرقی های سامسونگ، امروزه بین 1300 تا 2400 وات است برای انتخاب قدرت دستگاه باید به عواملی همچون میزان بودجه ای که در اختیار دارید، اندازه منزل، تعداد اعضای خانواده و غیره توجه کرد.

 

بدنه جاروبرقی

بدنه جاروبرقی ساختمان ظاهری جارو برقی را تشکیل می دهد و برخلاف قسمت الکتریکی جارو، بر اساس نوع مدل در شکل ها و رنگ های متنوعی ساخته می شود. در جارو برقی سامسونگ، بدنه دستگاه معمولا دارای دو بخش اصلی است. یک بخش اجزایی همچون موتور، کلیدها، سیم جمع کن، لامپ، مدارهای الکتریکی کنترل دور موتور و محفظه برس های اضافی دستگاه را در بر می گیرد. بخش دیگر جایگاهی است که کیسه زباله و فیلتر در آن جاسازی می شوند.

 

سیم جمع کن

سیم جمع کن، عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی جاروبرقی است. قسمت الکتریکی آن شامل سیم برق و دوشاخه و پلاتین های اتصال به برق و شاخک های انتقال برق به داخل جارو است.  سیم جمع کن کابل برق دستگاه را در هنگام خاموش بودن آن از نظر پنهان کرده و مانع آسیب دیدن آن می شود.

 

لوله جاروبرقی

لوله جاروبرقی یکی از قطعاتی که مستقیماً با ارگونومی دستگاه ارتباط دارد. منظور از ارگونومی سازگاری وسایل با بدن انسان است. در جاروبرقی های ال جی لوله به گونه ای ساخته شده که نه آنقدر کوتاه باشد که فرد در هنگام جارو کشیدن مجبور به خم شدن مکرر باشد و وزن خود را به لوله تحمیل کند و نه اینکه آنقدر بلند که توانایی کنترل جارو را از دست بدهد. امروزه در بسیاری از مدل های جاروبرقی ال جی، لوله ها از نوع تلسکوپی هستند یعنی امکان تغییر اندازه لوله وجود دارد تا فرد بتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند. در جاروبرقی های ال جی معمولا لوله ها از جنس فلز ساخته می شوند تا در برابر شکستگی، زنگ زدگی یا خوردگی مصون باشند

 

فیلتر جاروبرقی

 یکی از مهمترین بخش های جاروبرقی سامسونگ، فیلتر آن است که در عملکرد مناسب جاروبرقی نقش مهمی دارد. وقتی که جارو شروع به کار می کند هوا به داخل آن مکیده می شود و از این طریق زباله ها جمع می شوند. هوایی که به داخل جارو کشیده می شود علاوه بر زباله ها، گرد و غبار را نیز به همراه دارد. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نشوند هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل محیط نفوذ کرده و مجدداً محیط را آلوده می کند. از این رو بر سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آنکه هوای این قسمت به موتور وارد شود، فیلتر که شامل لایه های اسفنجی فشرده است قرار داده می شود. وظیفه اصلی فیلتر تصفیه هوای داخل دستگاه و جذب گرد و غبار و جلوگیری از رسیدن آن به موتور است.

 

پاکت یا کیسه جاروبرقی

پاکت یا کیسه جاروبرقی، قسمتی از جارو است که مواد زائد یا زباله ها درون آن جمع می شوند. در جاروبرقی های سامسونگ کیسه ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند و ممکن است یک لایه یا چند لایه باشند. همچنین کیسه ها می توانند یکبار مصرف و یا دائمی باشند. کیسه های یکبار مصرف پس از پرشدن دور انداخته می شوند اما کیسه های دائمی باید پس از پرشدن تخلیه شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. مزیت کیسه های یکبار مصرف این است که در مقایسه با کیسه های دائمی بهداشتی تر هستند. در جاروبرقی های سامسونگ هر مدل دارای کیسه خاص خود است و در هنگام خرید یا تعویض کیسه باید به این مسئله دقت کرد و کیسه ای متناسب با مدل دستگاه تهیه کرد.

 

خرطومی جاروبرقی

این قطعه شامل قطعه ای شیلنگ مانند و انعطاف پذیر است. این شیلنگ معمولا از لاستیک نرم و انعطاف پذیری که از پلی اتیلن در آن استفاده شده است ساخته می شود. خرطومی، یکی از اجزای ضروری جاروبرقی های سامسونگ است و برای ایجاد خلاء در دستگاه از فشار آب یا هوا استفاده می کند و همین خلاء است که سبب می شود مواد به داخل جاروبرقی مکیده شوند. باید بین اندازه خرطومی و میزان قدرت موتور تناسب وجود داشته باشد در غیر این صورت فشار زیادی به موتور وارد می شود یعنی اگر خرطومی کوچک باشد، نمی تواند هوای لازم برای خنک نگه داشتن موتور را به آن برساند. ایجاد هرگونه سوراخ و یا شکستگی در خرطومی می ‌تواند باعث کاهش مکندگی جاروبرقی شود و کارایی آن را به شدت کاهش دهد.

 

برس جاروبرقی

برس جاروبرقی قسمتی از آن است که روی سطوح مختلف قرار می گیرد و آشغال ها از طریق آن به داخل دستگاه کشیده می شوند برس ها در جاروبرقی های سامسونگ، شکل ها و اندازه های متفاوتی دارند مثلا مستطیلی یا مثلثی و بسته به شکل آنها می توانند برای تمیز کردن زمین، کناره‌های دیوار، گوشه ها و کنج ها و دیگر سطوح مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برس مخصوص درز برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی به آنها دشوار است مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید جاروبرقی های سامسونگ معمولاً سه نوع برس به همراه جارو فروخته می شود یک برس معمولی برای نظافت سطح زمین، یک برس مخصوص مبل و صندلی و برسی برای پاک کردن شکاف های باریک و گوشه ها و کنج های دیوارها که به آن گوشه گیر هم می گویند.

نکات مهم تعمیرات اسپرسوساز

در حالت  کلی ایرادات مهم دستگاه‌های مذکور در 6 قسمت فنی و ساختاری دسته بندی می‌شوند.

بخش اول: زمانی چراغ عملکردی دستگاه روشن می‌شود اما عملکرد قهوه ساز مختل شده است.

 

بخش  دوم: زمانی که چراغ عملکردی دستگاه روشن نمی‌شود و همزمان عملکرد قهوه ساز نیز مختل شده است.

 

بخش  سوم: قهوه ساز نمی‌تواند به صورت اتوماتیک عمل کند و فقط تنظیمات دستی را می‌پذیرد.

 

بخش چهارم: کلید یا کلیدهای دستگاه قهوه ساز کار نمی‌کنند.

 

بخش پنجم: خرابی المنت‌های داخلی و سیم کشی درونی دستگاه قهوه ساز مانع عملکرد صحیح آن می‌شود.

 

بخش ششم: خرابی کابل برق و سیم کشی خارجی دستگاه قهوه ساز عملکرد صحیح آن را مختل کرده است.

بقیه مشکلات رایج در زمینه‌ی تعمیر قهوه ساز

مشکلات دیگری نیز وجود دارد که بسیار متداول و شایع است. به طور مثال ممکن است دستگاه نیاز به جرم زدایی یا DESCALE داشته باشد. علت این موضوع آن است که آب مصرفی دستگاه قهوه ساز در قسمت گرم‌کن، املاح مازاد را به صورت رسوب بر جای گذاشته است و دستگاه پس از ۲۵۰ الی ۳۰۰ بار استفاده، نیاز به جرم زدایی اصولی دارد.

 

جرم زدایی به شیوه‌های گوناگون صورت می‌گیرد و فرآیند انجام آن با استفاده از مواد شوینده‌ی مخصوص مایع یا قرص است.

 

مشکل دیگری که در رابطه با دستگاه‌های قهوه ساز وجود دارد، پیام CLEEN BROWUNIT یا شستشوی بخش دم کن قهوه ساز است. علت ظاهر شدن این پیام بر مانیتور پر شدن حفره‌های دم کن دستگاه قهوه ساز بر اثر میزان چربی یا روغن قهوه است.

 

یکی دیگر از مشکلات رایج در دستگاه‌های قهوه ساز، مشکل پمپ ساکشن یا پمپ مکنده است. به این صورت که اگر مدتی از دستگاه قهوه ساز استفاده نشود، پمپ ساکشن به سمت بالا حرکت کرده و عمل مکش آب را انجام نمی‌دهد. بنابراین باید تعمیر و در غیر این صورت تعویض شود.

دلایل بوی سوختگی جاروبرقی چیست و چه راهکارهایی دارد؟

پس از به مشام رسیدن بوی سوختگی جاروبرقی سریعا باید دستگاه را از برق بکشید و لوازمی که در ادامه به آن اشاره میشود را بررسی کنید:

بررسی عیب موتور جاروبرقی

همه لوازم موجود در سیستم جاروبرقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند، اما با خراب شدن موتور آن عملکرد دستگاه با مشکلات زیادی مواجه میشود. وجود نشانه هایی مانند نیم سوز شدن موتور جاروبرقی و همچنین بروز مشکل در سیم پیچی آن در نهایت می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر سیم جاروبرقی داغ شده باشد و بوی سوختگی از دستگاه احساس شود به معنای وارد شدن فشار زیاد به موتور است.

تعمیر موتور جاروبرقی و عیب یابی آن کاملا تخصصی می باشد و باید برای رفع مشکلات موجود در آن گزینه های زیادی را تست کرد. برای موتورهای نیم سوز علاوه بر تعمیر آن لازم است هر چند دقیقه یکبار جاروبرقی خاموش شود تا موتور فرصت خنک شدن پیدا کند.

مشکلات تسمه رایج ترین دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

با توجه به نوع جاروبرقی تسمه های مختلفی از جنس پلاستیک و فلز در آن به کار میرود. به مرور و با استفاده زیاد از جاروبرقی ممکن است تسمه از جای اصلی خود خارج شود و یا پارگی در آن ایجاد گردد. وجود مشکل و خرابی در تسمه می تواند علت بوی بد جاروبرقی باشد و احساس کنید که در داخل دستگاه لاستیک سوخته است.

با رخ دادن این مشکل بلافاصله تسمه معیوب را با قطعه سالم جایگزین کنید. بخاطر داشته باشید که برای بالا بردن عملکرد جاروبرقی بهتر است هر سال یک مرتبه تسمه های پلاستیکی تعویض شوند. با توجه به اینکه تسمه های فلزی مقاومت بیشتری دارند، در نتیجه نیاز به تعویض هر ساله در آنها وجود ندارد.

علت بوی سوختگی جاروبرقیمکش جاروبرقی را بررسی کنید

از دیگر دلایل بوی سوختگی جاروبرقی، کاهش مکش جاروبرقی و فشار وارد شدن به موتور می باشد. اگر احساس کردید که همزمان با بوی بد جاروبرقی، قدرت مکش نیز کاهش پیدا کرده است باید کیسه جاروبرقی، فیلتر و لوله را بررسی کنید.

با پرشدن کیسه جاروبرقی فشار زیادی به موتور وارد میشود و به مرور بوی سوختگی از آن به مشام می رسد. بعد از هر چند مرتبه استفاده از جاروبرقی لازم است پر یا خالی بودن کیسه بررسی و در صورت نیاز کیسه تعویض شود. علاوه براین، ممکن است مسیر لوله خرطومی و سرِ جاروبرقی نیز بخاطر تراکم آشغال و پرز و مو مسدود شود. در این صورت قدرت مکش جاروبرقی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در نهایت داغ شدن زیاد موتور را به همراه دارد. لوله جاروبرقی و غلتک سرِ جارو را جدا کنید و تمام بخش های داخلی آن را چک کنید و هرگونه گرفتگی در آنها را رفع نمایید.

فیلتر هوایی که داخل جاروبرقی نصب میشود به مرور زمان با گرد و غبار زیادی پوشیده میشود و به شدت بر کم شدن مکش دستگاه تاثیر می گذارد و فشار زیادی را بر موتور متحمل میشود. فیلتر را هر چند وقت یکبار باید کاملا تمیز کنید تا بوی سوختگی جاروبرقی کمتر احساس شود.

رفع علت بوی سوختگی جاروبرقیترموستات را تست کنید

ترموستات که نقش کنترل کننده دما در موتور جاروبرقی را بر عهده دارد، گاهش اوقات می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر ترموستات نتواند بدرستی بالا رفتن دمای موتور جاروبرقی را تشخیص دهد، در نتیجه نمی تواند فرمان خاموش شدن را ارسال کند. در نهایت بخاطر کار کردن مداوم و تحمل فشار بسیار زیاد بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام میشود.

برای رفع این مشکل ترموستات را به طور کامل بررسی کنید و آن را در صورت وجود خرابی تعمیر و یا تعویض نمایید.

فن موتور را چک کنید

فن نصب شده در داخل جاروبرقی باعث میشود تا هوای داخل را به بیرون منتقل کند. اگر فن خراب شود و نتواند هوا را به بیرون منتقل نماید، موتور به مرور داغ می کند و در صورت خاموش نشدن دستگاه کم کم بوی سوختگی از آن استشمام میشود. برای حل شدن این مشکل لازم است سیم پیچی فن به طور کامل بررسی و تعمیر گردد. در صورتیکه فن سوخته باشد لازم است با فن جدید تعویض گردد.