آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

علت جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال

یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین لوازم خانگی یخچال ها هستند. از آنجایی که یخچال محل نگهداری مواد غذایی هستند باید به تمیزی و بو ندادن آن ها اهمیت زیادی بدهید. در صورتی که یخچال مرطوب باشد بو میگیرد و این بوی بد می تواند دلیل جمع شدن باکتری ها و قارچ ها در یخچال باشد.این مشکل می تواند به سلامت شما آسیب برساند.به همین علت باید هرچند وقت یکبار نسبت تمیز کردن یخچال خود اقدام کنید.یکی از مشکلات رایج درباره یخچال ها جمع شدن آب در آن ها می باشد.در این مقاله از نمایندگی وایت هاوس ، بوش و زیمنس قصد داریم که به علت جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال بپردازیم.

1.    دلیل جمع شدن آب در یخچال های معمولی و قدیمی

2.    5 دلیل جمع شدن آب در یخچال های جدید و ساید بای ساید

 

 

دلیل جمع شدن آب در یخچال های معمولی و قدیمی

یخچال های قدیمی و معمولی دسته ای از یخچال ها هستند که به دلیل کیفیت و دوام بالا هنوز در بسیاری از خانه ها یافت می شوند.اما این یخچال ها نیز می توانند دچار مشکل جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال  شوند.اما دلیل این مشکل چیست؟

 جالب است بدانید که در یخچال ها یک صفحه خنک کننده وجود دارد که رطوبت داخل یخچال را جذب خود می کند و این رطوبت را به برفک یا شبنم تبدیل می کند.

برای اینکه این برفک ها بیش از اندازه روی هم انباشته نشوند، هر چند ساعت یکبار این برفک ها در زمان استراحت موتور یا کمپرسور یخچال، آب می شوند.

آب حاصل از تبخیر برفک ها از مسیر تخلیه پایین صفحه به کاسه روی موتور یخچال رفته و در آنجا توسط گرمای موتور تبخیر می شود.

این روند، روند استاندارد و بدون مشکل کاکرد یخچال است.اما اگر این فرایند به هر دلیلی به درستی انجام نشود، برفک ها آب شده  و این آب به جای بخار شدن به داخل و کف کابین یخچال یعنی زیر جا میوه ای می ریزد.

5 دلیل جمع شدن آب در یخچال های جدید و ساید بای ساید

برخلاف یخچال های قدیمی که جمع شدن آب در آن ها تنها یک علت داشت، جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال های جدید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

 

·        مسدود شدن لوله تخلیه : در انتهای دیوار پشتی یخچال فریزر، قسمتی به اسم سوراخ تخلیه وجود دارد که مسدود بودن این قسمت و یا خود لوله آن می تواند دلیل جمع شدن آب در یخچال باشد.

·        نصب نادرست شلنگ تصفیه آب: مشکل در نصب شلنگ تصفیه می تواند منجر به نشت آب و ریختن آب در زیر یخچال فریزر شود.


·        خرابی لاستیک درب و تعرق داخلی: در صورتی که لاستیک دور درب یخچال خراب شود، درب یخچال باز می ماند و هوای گرم وارد یخچال می شود.به علاوه قرار دادن غذاهای گرم در داخل یخچال باعت ایجاد بخار در داخل یخچال می گردد.رطوبتی که در محیط یخچال ایجاد می شود باعث می شود که یخچال عرق کند.در نتیجه قطره های آب حاصل از بخار در قسمت پایین یخچال فریزر جمع می شوند.

 

 

·        خرابی آب سرد کن و یخ ساز یخچال:سوراخ شدن محفظه آب سردکن و ایجاد در سیستم آب گیری مخزن ها می تواند علت جمع شدن آب در جا میوه ای یخچال باشد.

 

·        نشت آب از محتویات یخچال:شکستن بطری مایعات در یخچال یا قراردادن میوه ها و سبزیجات خیس در آن می تواند علت بروز این مشکل باشد.

 همچنین در صورت بروز مشکل می توانید به بخش تعمیر یخچال آی پی امداد مراجعه فرمایید.

آشنایی با برنامه های لباسشویی سامسونگ

امروزه ماشین های لباسشویی زندگی من و کارهای ما را بسیار راحت تر و پیشرفته ترکردند زیرا دیگر مانند زمان های قبل نیازی به شستن در با دست لباس ها نیست زیرا با ریختن لباسها در ماشین های لباسشویی و فشردن چند دکمه لباس ها را به راحتی می شوید و سپس منتظر خشک شدن آنها است.درصورتیکه در تنظیمات دستگاه به مشکل بخورید احتمالا با لباس‌های خود و ماشین لباسشویی آسیب وارد می کنید به همین دلیل در ادامه این مقاله آشنایی با برنامه های ماشین لباسشویی سامسونگ را با شما به اشتراک می گذاریم.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشوییسامسونگ

 تنها در صورتی می توانید از ماشین لباسشویی سامسونگ خود درست و اصولی استفاده کنید که لباسشویی به طور اصولی و درست بر سر جای خودش نصب شده باشد امکان دارد به تازگی لباسشویی سامسونگ را خریداری کرده باشید و در قبل از آن از هیچ لباسشویی استفاده نکرده باشید و با طرز کار آن آشنا نباشید در صورت مطالعه این مقاله با طرز کار با ماشین لباسشویی و راهنمای از برنامه راهنمای برنامه آن آگاه شوید.


بیشتر: چرا دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد؟


راه اندازی لباسشویی سامسونگ

 هنگامی که لباس‌های خود را در ماشین لباسشویی سامسونگ قرار دارد و پودر لباسشویی را به آن اضافه کرده اید با فشار دادن دکمه پاور یا همان شروع تگاهکارخودراآغازمی‌کند البته مواظب باشید هیچگاه دستگاه را با اضافه بار روشن نکنید و آن را ۱۰۰ درصد پر نکنید برنامه شستشوی لباس های لباس ها در این مدل با ولوم و به صورت عددی تعیین شده‌اند که بر روی محفظه جابودی قرار دارد که به شرح زیر می باشد.

۱ لباس های پنبه ای با رنگ سفید۹۵ درجه

۲ لباس های پنبه ای سفید در دمای۶۰ درجه

۳ لباس های سفید پنبه ای دمای۴۰ درجه

۴ لباسهای سفید پنبه ای دمای۳۰ درجه

۵ لباس های پنبه ای بدون رنگ دادن و تغییر رنگ دمای۶۰ درجه

۶ لباس های پنبه ای که رنگ میدهند دمای۴۰ درجه

۷ الیاف های مصنوعی دمای۶۰ درجه

8الیاف های مصنوعی دمای۴۰ درجه

9 الیاف های مصنوعی دمای۳۰ درجه

۱۰ لباس های حساس و ظریف و دارای نگین ها برای تزیین دمای۴۰ درجه

11لباسهای پشمی دما ۳۰ درجه

 لباسهای پشمی بدون نیاز به در حرارت

 آبکشی آبگیری چرخش تخلیه آب

نکته مهم

 معمولاً دکمه انتخاب سرعت چرخش در ماشین های لباسشویی سامسونگ سه حالت دارد.

۱ بدون چرخش یعنی پس از آخرین چرخه تخلیه آب محفظه لباسشویی دیگر هرگز نمی چرخد.

۲ گزینه های اضافی با توجه کردن به برنامه ها می تواند میان پیش رو شو وی و یا شستشوی شدید و حالات ترکیبی را انتخاب کرد.

گزینه پیش شستشو

گزینه در زمانهای استفاده می‌شود که لباسهای شما بسیار کثیف و دارای چرک باشد در این حالت در قسمت مشخص شده برای پیششستشو به اندازه کافی پودر بریزیمپیش شستشو قبل از شستشوی اصلی لباس های شما را با آب خیس می کند و چرک اضافی آنها را از بین میبرد.

دکمه ضد چین و چروک

در صورتی که از چین و چروک برای لباس های خود خسته شده‌اید این گزینه راه حل مشکل شماست دکمه تنظیم دما با استفاده از این گزینه میتوانید ما را برای مراحل شستشو و خشک کردن لباس های خود در برنامه مورد نظرتان تعیین کنید برای تنظیم کردند ما باید دکمه را چند بار فشار دهید چرا و انتخاب شده روشن شد لذا تا انتخاب دمای دلخواه باید این کار را تکرار کنید.

گزینه تاخیر زمان

این گزینه هنگانی کاربرد دارد که میخواهید از منزل خارج شوید اما لباسشویی ساعاتی بعد کار خود را شروع کند می‌توانید این گزینه را فعال کرده و از آن بهره ببرید.

همچنین می توانید در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تماس باشید.

آشنایی با قطعات جاروبرقی

 

از جمله مهمترین لوازم برقی خانگی که در زمینه تمیزی و نظافت محیط خانه دارای نقشی بسیار اساسی می باشد، جاروبرقی است. این دستگاه پرکاربرد مانند سایر لوازم خانگی از قطعات و اجزای خاصی تشکیل شده است. در صورتی که نسبت به این اجزا و قطعات شناخت بیشتری پیدا کنید، می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در آن ها به راحتی اقدام به رفع عیب دستگاه خود نمایید‌ در این مقاله جهت آشنایی با قطعات جاروبرقی قصد داریم تا مهمترین بخش های این دستگاه را معرفی نماییم.

 

شناخت موتور از اصلی ترین قطعات جاروبرقی

آشنایی با لوله یکی از قطعات جاروبرقی

آشنایی با فیلتر از قطعات تصفیه هوای جاروبرقی

شناخت کیسه زباله از مهمترین قطعات جاروبرقی

 

شناخت موتور از اصلی ترین قطعات جاروبرقی

 

یکی از اصلی ترین و مهمترین قطعات جاروبرقی که دستگاه بدون آن شروع به کار نخواهد کرد، موتور جاروبرقی است. ضعیف و قوی بودن موتور در کارکرد صحیح و قدرتمند جاروبرقی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. موتور می تواند به راه اندازی قطعات مختلف جاروبرقی کمک نموده و در نتیجه زمینه را برای کارکرد صحیح دستگاه فراهم کند. همچنین یکی از وظایف موتور جاروبرقی کشیدن هوا به  درون دستگاه با استفاده از جریان برق می باشد. به طور کلی موتور بخشی بسیار حساس می باشد و در صورتی که دچار هرگونه خرابی و ایراد شود، جاروبرقی به طور کامل از کار خواهد افتاد.

 

 

آشنایی با لوله یکی از قطعات جاروبرقی

 

یکی دیگر از قطعات جاروبرقی که در زمینه مکش جاروبرقی از اهمیت زیادی برخوردار است، لوله می باشد. لوله جاروبرقی به صورت مستقیم با نوع ارگونومی بدن در ارتباط است. زیرا این بخش به گونه ای ساخته می شود که مصرف کنندگان بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایندگ در صورتی که این لوله کوتاه باشد، افراد در زمان جارو کشیدن منزل باید بیش از اندازه هم شوند که این مسئله موجب تحمیل وزن به لوله دستگاه می شود. همچنین این لوله ها معمولا از جنس فلز و استیل ساخته می شوند که به مرور زمان دچار شکستگی و زنگ زدگی نشوند. لوله های پلاستیکی به دلیل دوام کمتر مناسب برای ساخت این قطعه نیستند.

 

آشنایی با فیلتر از قطعات تصفیه هوای جاروبرقی

 

یکی دیگر از بخش های مهم و حیاتی جاروبرقی فیلتر می باسد که نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح جاروبرقی دارد. این قطعه می تواند هوای ورودی با جاروبرقی را به خوبی تصفیه نماید. این بخش تمامی گرد و خاک ها و آلودگی را به خود جذب نموده و اجازه نمی دهد تا این ذرات وارد موتور دستگاه و خرابی آن شود. در صورتی که این فیلتر قرار نداشته باشد، ذرات گرد و غبار وارد موتور شده و موجب آسیب دیدگی آن می گردد. از این رو زمانی که قصد تهیه جاروبرقی دارید، دقت داشته باشید که فیلتر دستگاه بسیار باکیفیت و مناسب باسد تا عملکرد دستگاه دچار اختلال نگردد.

 

 

شناخت کیسه زباله از مهمترین قطعات جاروبرقی

 

یکی دیگر از اجزایی که در زمینه آشنایی با قطعات جاروبرقی می توان به آن اشاره نمود، کیسه یا پاکت دستگاه است. این کیسه وظیفه دارد تا هرگونه زباله، گرد و غباز و مواد زائد را درون خود جمع نماید. کیسه های در انواع و اندازه های مختلفی درون جاروبرقی های برندهای مختلف تعبیه شده اند که بهتر است از کیسه های باکیفیت استفاده کتید. این کیسه ها معمولا از یک درپوش مخصوص برخوردار هستند که می توانید درب آن را ببندید تا ذرات گرد و خاک به بیرون از دستگاه منتقل نشوند.

همه چیز در باره لاستیک یخچال

یخچال به دلیل استفاده زیاد در طول روز و باز کردن مداوم باید به نوعی تقویت شود. همه چیز در باره لاستیک یخچال موضوع این متن است. یخچال ها با نواری پلاستیکی برای محافظت درب طراحی شده‌اند. یکی از فواید این نوار جلوگیری از رد و بدل شدن هوای درون و بیرون یخچال است. دیگر فایده دمای داخل یخچال افت نکند و مواد غذایی درون آن محافظت شود تا از فاسد و خراپ شدن در امان باشند. نوار پلاستیکی به دلیل آهنربایی که دارد حتی زمانی که فراموش کنیم درب یخچال را ببندیم بسته می شود. همه ما با چسبندگی نوار و افتادگی آن روبرو شده‌ایم. با نکاتی ساده در خانه خودتان نیز می توانید آن را تعمیر کنید. در ادامه مطالب به تعمیر و نکات مهم نوار پلاستیکی روی درب پرداخته‌ایم.

توضیحات درباره همه چیز درباره لاستیک درب یخچال

امروز قصد داریم همه چیز درباره لاستیک درب یخچال را خدمت شما بیان کنیم. نواری نازک از جنس لاستیک که توسط آهنربا یا مگنت به درب یخچال متصل می شود. این لاستیک روی درب برای محافظ یخچال طراحی شده تا هوای سرد درون یخچال به بیرون و هوای گرم وارد نشود. دو نوع لاستیک درب یخچال طراحی شده یکی بصورت پیچ و دیگری از نوع نوار پرسی که بر روی درب نصب می شوند.

برای کم شدن چسبندگی نوار روی درب یخچال چه باید کرد.

 همه ما بعضی اوقات شاهد کاهش چسبندگی درب یخچال می شویم این امر باعث رد شدن سرما بطور مداوم می‌باشد. باید به لاستیک درب یخچال با آب جوش یا سشوار گرما دهید و یخچال را دو و سه ساعت باز نکنید تا قدرت چسبندگی دوباره ایجاد شود. همه ما باید همه چیز درباره لاستیک درب یخچال بدانیم تا از خراب شدن یخچال محافظت کنیم.

افتادن نوار درب یخچال را چگونه باید درست کرد.

 یکی دیگر از آسیب هایی که همه ما روبروی آن خواهیم شد افتادگی نوار لاستیک در یخچال می‌باشد. ابتدا نوار را دوباره با آب جوش یا سشوار گرم می کنیم بعد در بین نوار نقاطی که شکل خود را از دست داده با پنبه یا دستمال کاغذی فتیله ای می گذاریم تا دوباره شکل اولیه خود را بگیرد و حتمن درب یخچال را دو و سه ساعت باز نکنید تا شکل اولیه خود را بگیرد. بعضی اوقات آب و نوشیدنی بر روی نوار می ریزد اگر تمیز نشود بعد از چند روز خشک و به عنوان یک عایق آهن ربایی کار می کند و این کار باعث می شود تا آهنربای نوار لاستیکی به درب یخچال نچسبد. باید نوار لاستیکی را حتمن تمیز کرد و با پارچه مرطوب نوار را پاک کنید. همه چیز درباره لاستیک درب یخچال بدانیم تا مشکلات جزئی را خود ما در خانه حل کنیم.

کاربر گرامی در صورت استفاده از یخچال دوو جهت عیب یابی و تعمیرات می توانید اینجا کلیک کنید

اگر نوار درب یخچال آسیب دید چه باید بکنیم.

زمانی که نوار پلاستیکی درب یخچال آسیب دیده باشد سرما به بیرون و گرمای بیرون هم به درون یخچال وارد می شود و باعث کاهش دمای یخچال می شود. این آسیب ها باعث فاسد و خراپ شدن مواد غذایی می شود چون یکی از دلایل یکسره بودن یخچال ممکن است نوار پلاستیکی درب باشد. نکاتی را برای تعمییر یخچال رعایت کنید مثلا : قبل از تعمیر شدن یخچال را از جریان برق جدا کنید. باید مطمئن شوید مشکل از نوار درب یخچال است. مثلا با حس کردن دستتان می توانید آزمایش کنید. زمانی درب یخچال بسته است دستتان را روی آن قرار دهید سرمای یخچال را حس کردید بدانید نوار پلاستیکی آسیب دیده است. با این راهکارها می توانید نوار درب یخچال تان را تعمیر کنید.

حتما بخوانید: دلیل برفک زدن یخچال

چگونه خودتان در خانه لاستیک درب یخچال را تعمییر کنید.

 اگر زمانی لاستیک درب یخچال سوراخ یا درز دیده شده است با سه وسیله که در هر خانه ای وجود دارد را می توان ترمیم کرد. به وسیله سشوار , دستمال کاغذی و روغن خوراکی می توانید نوار پلاستیکی را ترمیم و مانند روز اول تعمیر کنید. درب را باز کنید و مکان درز شده را با سشوار گرم کنید بعد اطمینان حاصل فرمایید که درز کاملا برطرف شده یا خیر تا زمانی که درز برطرف نشود آن را با سشوار گرم کنید. بعد دستمال کاغذی را فتیله و پشت درز قرار دهید مدتی دستمال کاغذی پشت درز باشد تا کاملا حالت بگیرد. بعد اتمام کار دستمال یا دستمال کاغذی را با روغن آغشته و دور تا دور نوار پلاستیکی بمالید. این روغن از خشکی لاستیک جلوگیری و طول عمر آن را زیاد می کند.