آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر چیست؟

سوختن دیود

دیود توان خروجی ترانسفورماتور A/C را به D/C تبدیل می کند و ولتاژ تقریبا ۵۰۰۰ ولت را دو برابر می کند. این ولتاژ بالا باعث قدرت دادن به مگنترون برای حرارت دادن مواد غذایی می شود. اگر دیود سوخته باشد مگنترون ولتاژ کافی برای کار کردن را دریافت نکرده و مانع کار کردن ماکروفر خواهد شد. زمانی که دیود نتواند این کار را انجام دهد مشخص است که سوخته است. پس وضعیت دیود را بررسی کنید . اگر دیود سوخته بود آن را تعویض نمایید. اگر بررسی دیود بی نتیجه شد آن را با یک مولتی متر که با یک باتری ۹ ولت آزمایش کنید و یا یک باتری ۹ ولت را به صورت سری با دیود قرار دهید. موارد بیشتر

اغلب مایکروویو ها دارای سه یا چهار سوئیچ درب هستند. هنگامی که درب مایکرویو بسته می شود سوئیچ های درب به ترتیب عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته شده است. اگر هر کدام از سوئیچ های درب نتواند کار خود را به درستی انجام دهد مایکروویو شروع به کار نخواهد کرد و یا گرم نمی شود. برای آزمایش اینکه آیا یکی از سوئیچ های درب خراب است، از یک مولتی متر برای چک کردن هر یک از سوئیچ ها برای اتصال آنها استفاده کنید. اگر هر کدام از سوئیچ های درب اتصال نداد آن را تعویض کنید.


سوختن مگنترون

مگنترون با استفاده از ولتاژبالا ، ولتاژ D/C را برای تولید فرکانس در مایکرویو جهت طبخ غذا آماده می کند. اگر مگنترون سوخته باشد مایکرویو گرم نخواهد شد. مگنترون قابل تعمیر نیست و اگر سوخته باشد باید آن را جایگزین نمایید.


خازن های ولتاژ معیوب باشد

علت گرم نکردن ماکروفر می تواند از درست عمل نکردن خازن های ولتاژ باشد.عملکرد خازن های ولتاژ همراه با دیود های ولتاژ به این صورت است که خروجی ترانسفورماتور را به ولتاژ D/C تبدیل کرده و ولتاژ خروجی را دو برابر می کند. اگر خازن سوخته باشد کل مدار های ولتاژ عمل نخواهد کرد و گرما نخواهد داشت. برای تعیین اینکه آیا خازن های ولتاژ معیوب است از خازن سنج برای تست خازن استفاده کنید.


خرابی ترانس های ولتاژ

مایکروویو یک ولتاژ بسیار بالایی تولید می کند تا آنتن مگنترون انرژی برای پخت مواد غذایی را منتشر کند. هنگامی که ترانس های ولتاژ خراب شود ، معمولا یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و باعث بوی سوختگی می شود.


سالم نبودن فیوز حرارتی

فیوز حرارتی مایکرویو اگر بیش از حد گرم شود باعث قطعی برق در مایکروویو می شود . برای تعیین اینکه آیا فیوز حرارتی سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر فیوز اتصال نداد آن را تعویض نمایید. فیوز حرارتی را نمی توان تنظیم مجدد کرد و اگر تغییر حالت داده بود باید تعویض گردد.

ترموسوئیچ

ترموسوئیچ در صورتی که بیش از حد گرم شود مانع رسیدن برق به مایکرویو می شود. اگر مایکرویو نمی تواند شروع به کار کند و یا حرارت دهد ترموسوئیچ باید تعویض گردد. برای تعیین اینکه آیا ترموسوئیچ سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر ترموسوئیچ اتصال ندارد آن را جایگزین نمایید.

خرابی در برد اصلی ماکروفر

برد کنترل ممکن است خراب شود ولی این مورد بسیار به ندرت اتفاق می افتد. قبل از تعویض برد اصلی مایکروویو ، تمامی قطعات معمول دیگر را چک کنید. اگر مشخص شد که تمام اجزای دیگر به درستی کار می کند برد کنترل را تعویض کنید.


نکات مهم هنگام استفاده از مایکروفر

نکات مهم هنگام استفاده از مایکروفر چیست؟ در زیر لیستی از این نکات آورده شده است:

• قبل از استفاده از این وسیله دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید
• از ظروف و تابه های مخصوص مایکروفر استفاده کنید
• از مقدار کمتری آب در پخت غذا با مایکروفر استفاده کنید
• ظروف و وسایل سنگین را روی آن قرار ندهید
• از مایعات قابل اشتعال درون مایکروفر به هیچ عنوان استفاده نکنید
• هیچگاه درون آن روغن را به تنهایی داغ نکنید چون موجب آتش سوزی می شود
• برای بیرون آوردن غذا از مایکروفر احتیاط کنید
• حجم و وزن مناسب با مایکروفر را درون آن قرار دهید
• از ظروف در بسته درون آن استفاده نکنید

بیشتر بخوانید در آدرس زیر

https://github.com/emdadiprepair/homekhaneh/wiki/%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F


نحوه تعمیر و تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی جزو متداول ترین مشکلات این دستگاه به حساب می آید. میکروسوئیچ یک وسیله بسیار کاربردی و مهم در ماشین لباسشویی است، این قطعه مسئول قفل نمودن درب در هنگام کار نمودن دستگاه است. درصورتی که قفل درب ماشین لباسشویی دچار خرابی شود حتی اگر درب را کامل ببندید باز هم ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد نمود. جهت خواندن بیشتر وارد شوید

برای مشاهده نمودن میکروسوئیچ کافی است درب ماشین لباسشویی را باز نمایید. اگر به کناره درب توجه نمایید متوجه خواهید شد که یک قطعه پلاستیکی یا فلزی (معروف به اعتصاب) است که به درب متصل شده است. هنگامی که درب را می بندید، این قطعه وارد یک دریچه کوچک در قسمت بالای پنل لباسشویی شده و میکروسوئیچ درب را فشار داده و سینگال را به بخش کنترل ماشین لباسشویی ارسال میکند.

 

تا زمانی که درب باز باشد ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد نمود و معمولا با ارور هایی مانند DE یا نمایش یک قفل بر روی نمایشگر لباسشویی این اخطار را به شما میدهد که درب قفل نشده است و یا میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار خرابی شده است.

 

سریع ترین روش برای تشخیص خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

برای این منظور باید واشر را در حالت چرخش قرار دهید سپس : درب را باز نمایید و کی پیچ گوشتی را به صورت کامل در داخل محرک میکروسوئیچ قرار دهید. در صورتی که عملیات شستشو شروع شود و با بسته شدن درب، شستشو آغاز نشد یعنی مشکل از میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است.

 

درصورتی که از این آزمایش نتوانید نتیجه ای به دست آورید باید با استفاده از یک آزمایش پیوستگی با اهم سنج سلامت میکروسوئیچ خود را بررسی نمایید. البته درصورتی که دستگاه شما دارای نمایشگر دیجتال باشد معمولا با نمایش ارور و یا علامت قفل روی درب به شما میگوید که میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار خرابی شده است.

 

نکات ایمنی برای تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی

همیشه در تمام بخش های آموزش تعمیر ماشین لباسشویی این نکته را خدمتتان عرض نموده ایم که عیب یابی و تشخیص مشکل اصلی مهم تر از تعویض قطعات است. پس تا زمانی که اطمینان حاصل ننموده اید که مشکل اصلی از کدام بخش است اقدام به تعویض قطعه ای نفرماید.

 

زمانی که از خرابی میکروسوئیچ درب اطمینان حاصل نمودید باید چند وسیله مورد نیاز را از قبل تهیه نموده باشید. وسایلی مانند : پیچ گوشی تخت و چهار سو، کاردک، حوله ، آچار ۵/۱۶ اینچی ، انبر و میکروسوئیچ جدیدی که به تازگی خریداری نموده اید جهت تعویض.

 

حال با دقت کامل باید موارد زیر را یک به یک جلو بروید. در نظر داشته باشید تعویض میکروسوئیچ درب دانش فنی زیادی نیاز دارد و درصورتی که اطلاعی در این خصوص ندارید بهتر است کار تعویض آن را به متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید.

 

در مرحله اول باید ماشین لباسشویی خود را از پریز برق جدا کرده تا احتمال برگرفتگی از بین برود.

دریچه های آب سرد و گرم را خاموش نمایید.

برای محافظت از دستان خود از دستکش های مخصوص استفاده نمایید.

همانطور که در بالا اشاره نموددیم انجام تعمیرات یا نگهداری از وسایل یا تجهیزات برقی میتواند خطرناک باشد. اگر تصمیم به تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را دارید، خطر آسیب دیدگی خود شما و یا دستگاه بسیار بالا است. برای کاهش خطر از ابزار و تجهیزات ایمنی کاربردی برای تعمیرات لباسشویی خود استفاده نمایید و تمام دستور العمل ها را به درستی دنبال کنید.

 

آموزش تست میکروسوئیچ لباسشویی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، میکروسوئیچ درب لباسشویی است. قصد داریم به صورت کاملا اختصاصی طریقه مشخص نمودن سه سیم میکروسوئیچ را خدمتتان عرض کنیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

 

قبل از اینکه میکروسوئیچ را نصب کنید باید مواردی که در زیر عنوان می شود را طی کنید. در نظر داشته باشید زدن سیم اشتباهی به میکروسوئیچ باعث سوختن میکروسوئیچ و در بعضی از مواقع باعث سوختن برد ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

 

ابتدا دستگاه را روشن نمایید. در نظر بگیرید باید میکروسوئیچ از سیم های مربوطه جدا شده باشد تا امکان تست وجود داشته باشد.

حال سیم ها را دو به دو به یک لامپ متصل کنید. معمولا میتوانید با یک جستجوی ساده اقدام به درست نمودن لامپ تست نمایید.

دو عدد از سیم ها باید لامپ تست شما را روشن نماید.

سیم هایی که لامپ را روشن میکنند را علامت بزنید. سیم هایی که لامپ را روشن نموده اند میشوند پایه های ۱ و ۳.

سیمی که نتوانسته است لامپ را روشن کند به عنوان پایه ۲ شناخته خواهد شد.

در نظر داشته باشید پایه های ۱ و ۳ را اگر اشتباهی متصل نمایید مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط درب قفل نخواهد شد که بعد از جابه جایی سوکت ها این مشکل برطرف خواهد شد.

نقشه سیم کشی میکروسوئیچ لباسشویی و نحوه عیب یابی آن (یکسره کردن میکروسوئیچ)

برای تشخیص صحیح پایه های میکروسوئیچ و یکسره کردن آن جهت تست میتوانیم مراحل زیر را دنبال کنیم :

 

در میکروسوئیچ هایی که دارای ۳ پایه هستند و روی آن پایه ها با علامت های N و L و C مشخص شده است باید موارد زیر را بایک دیگر پیش برویم.

 

پایه N=1 به عنوان پایه فرمان یا به عبارتی نول خواهد بود.

پایه L=3 به عنوان پایه ورودی مشرکت و یا به عبارتی فاز ورودی است.

پایه C=2 به عنوان پایه خروجی مشترک و یا به عبارتی فاز خروجی است.

در نظر داشته باشید اگر به پایه های L و N برق ۲۲۰ ولت متصل کنیم و یا به وسیله لامپ تست اقدام به تست پایه های L و N نماییم. در نتیجه سوییچ داخل فعال شده و باعث می شود تا پایه های L و C به یک دیگر متصل شوند. برای اینکه تست کنیم آیا کار را درست انجام داده ایم میتوانیم با استفاده از لامپ تست پایه های L و C رو بررسی نمایید. برای این کار باید لامپ تست را به دو سر پایه های L و C متصل کنیم که در نتیجه باعث روشن شدن لامپ تست ما خواهد شد.

 

برای یکسره نمودن میکروسوئیچ به طور موقت جهت تست سلامت میکروسوئیچ پایه های L و C را با یکدیگر چمبر نمود. برای میکروسوئیچ هایی که دارای شماره هستند میتوانیم رقم بیشتر با با یکدیگر چمبر نمود. به عنوان مثال در میکروسوئیچی با شماره های ۳ ۴ ۵ باید عدد های ۴ ۵ را بهم متصل نماییم.

 

نحوه تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی (نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی)

پیشنهاد میکنیم درصورتی که موارد اشاره شده در بالا را به خوبی مطالعه نکرده اید مجددا بخش آموزش تست میکروسوئیچ لباسشویی و نقشه سیم کشی میکروسوئیچ لباسشویی را مطالعه کنید. مراحل تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را به صورت کامل در ادامه معرفی خواهیم نمود پیشنهاد میکنیم مراحل را به صورت یک به یک پیش رفته تا مشکلی برای شما و دستگاهتان پیش نیاید.

 

۱- در مراحله اول باید با جدا کردن پیچ های موجود در هر انتهای کنسول، کنسول کنترل را از بالا دستگاه جدا نماییم.

 

۲- پیچ ها با توجه به مدل های گوناگون لباشویی میتواند در جلو، پشت کنسول یا در زیر دو کاوری که در هر انتهای کنسول وجود دارد، قرار گرفته باشد.

 

۳- اگر کنسول شما به پیچ متصل نشده است، با استفاده از یک کارکد یا چاقو باید بین قسمت بالای واشر و کنسول بکشید تا گیره های کنسول آزاد شود.

 

۴- کنسول کنترل را به پشت واشر بچرخانید تا سیم میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را در معرض دید خود قرار دهید.

 

۵- هد دو طرف سیم میکروسوئیچ درب را فشار داده و آن را از هم بکشید.

 

۶- یک پیچ گوشتی صاف را در گیره های پنل قرار دهید.

 

۷- فشار را به پایین و بیرون بر روی خارهای پنل با پیچ گوشتی فشار دهید تا آنها را آزاد کنید.

 

۸- کنسول کنترل را باز کنید . حال در پوش های پلاستیکی انتهای کنسول کنترل را بیرون بکشید.

 

۹- بدنه ماشین لباسشویی را هنگام ایستادن به سمت خود کج کرده و سپس آن را از بالا و پایین بلند کنید.

 

۱۰- حوله ای را روی زمین قرار دهید.

 

۱۱- جلوی کابینت ماشین لباسشویی را روی حوله قرار دهید.

 

۱۲- قرار دادن بدنه در این حالت به شما امکان دسترسی به میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را می دهد.

 

۱۳- پیچ سرسوزنی که سیم زمین (ارت) را نگه می دارد را از میکروسوئیچ درب به بدنه ماشین لباسشویی را با آچار ۵/۱۶ اینچی جدا نماید.

 

۱۴- درب ماشین لباسشویی را باز کنید و دو پیچ بالاتر از باز شدن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را پیدا کنید.

 

۱۵- برای آزاد کردن میکروسوئیچ درب، دو پیچ کناری آن را باز کنید.

 

۱۶- یک پیچ گوشتی سر صاف را به گیره های نگه دارنده فلزی بکشید تا سیم های میکروسوئیچ درب را به داخل بدنه متصل کرده و در جای خود نگه دارد.

 

۱۷- در هنگام کشیدن مهار از کابینت، طرف های سیم میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را با انبردست فشار دهید.

 

۱۸ سیم را از کلید تعویض درب داخل بدنه بکشید.

 

۱۹- سیم های میکروسوئیچ درب را زیر گیره های نگه دارنده قرار دهید تا فراموش نکنید هر سیم به کجا باید متصل شود.

 

۲۰- دهانه های سوراخ پیچ را روی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی مورد تعویض با دهانه های سوراخ پیچ در بالای بدنه بچسبانید.

 

۲۱- میکروسوئیچ درب را با پیچ هایی که قبلاً باز کرده اید به بدنه متصل کنید.

 

۲۲- با استفاده از آچار و مهره، سیم میکروسوئیچ درب را با پیچ سوزنی که قبلاً باز کرده بودید به بدنه محکم کنید.

 

۲۳- بدنه ماشین لباسشویی را مجدداً در جای خود بر روی قاب بلند کنید.

 

۲۴- از درست قرار گرفتن قاب در قسمت جلوی بدنه اطمینان حاصل کنید، درخالی که طرفین بدنه در بالای قاب استراحت دارند.

 

۲۵- گیره های بدنه را مجدداً نصب کنید تا قب عقب ماشین لباسشویی هب دنه محکم شود. سپس کانکتور را از کنسول کنترل به سیم کابل میکروسوئیچ درب وصل کنید.

 

۲۶- کنسول کنترل را روی بدنه واشر پایین بیاورید.

 

۲۷- کنسول را با برعکس کردن مراحلی که برای قطع ان انجام داده اید به کابینت وصل کنید.

 

۲۸- ماشین لباسشویی را به پریز برق وصل کرده و شیرهای آب را روشن کنید و از صحت تعویض میکروسوئیچ درب اطمینان حاصل نمایید.

نحوه تعمیر و تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی جزو متداول ترین مشکلات این دستگاه به حساب می آید. میکروسوئیچ یک وسیله بسیار کاربردی و مهم در ماشین لباسشویی است، این قطعه مسئول قفل نمودن درب در هنگام کار نمودن دستگاه است. درصورتی که قفل درب ماشین لباسشویی دچار خرابی شود حتی اگر درب را کامل ببندید باز هم ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد نمود. جهت خواندن بیشتر وارد شوید

برای مشاهده نمودن میکروسوئیچ کافی است درب ماشین لباسشویی را باز نمایید. اگر به کناره درب توجه نمایید متوجه خواهید شد که یک قطعه پلاستیکی یا فلزی (معروف به اعتصاب) است که به درب متصل شده است. هنگامی که درب را می بندید، این قطعه وارد یک دریچه کوچک در قسمت بالای پنل لباسشویی شده و میکروسوئیچ درب را فشار داده و سینگال را به بخش کنترل ماشین لباسشویی ارسال میکند.

 

تا زمانی که درب باز باشد ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد نمود و معمولا با ارور هایی مانند DE یا نمایش یک قفل بر روی نمایشگر لباسشویی این اخطار را به شما میدهد که درب قفل نشده است و یا میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار خرابی شده است.

 

سریع ترین روش برای تشخیص خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

برای این منظور باید واشر را در حالت چرخش قرار دهید سپس : درب را باز نمایید و کی پیچ گوشتی را به صورت کامل در داخل محرک میکروسوئیچ قرار دهید. در صورتی که عملیات شستشو شروع شود و با بسته شدن درب، شستشو آغاز نشد یعنی مشکل از میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است.

 

درصورتی که از این آزمایش نتوانید نتیجه ای به دست آورید باید با استفاده از یک آزمایش پیوستگی با اهم سنج سلامت میکروسوئیچ خود را بررسی نمایید. البته درصورتی که دستگاه شما دارای نمایشگر دیجتال باشد معمولا با نمایش ارور و یا علامت قفل روی درب به شما میگوید که میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار خرابی شده است.

 

نکات ایمنی برای تعویض میکروسوئیچ درب لباسشویی

همیشه در تمام بخش های آموزش تعمیر ماشین لباسشویی این نکته را خدمتتان عرض نموده ایم که عیب یابی و تشخیص مشکل اصلی مهم تر از تعویض قطعات است. پس تا زمانی که اطمینان حاصل ننموده اید که مشکل اصلی از کدام بخش است اقدام به تعویض قطعه ای نفرماید.

 

زمانی که از خرابی میکروسوئیچ درب اطمینان حاصل نمودید باید چند وسیله مورد نیاز را از قبل تهیه نموده باشید. وسایلی مانند : پیچ گوشی تخت و چهار سو، کاردک، حوله ، آچار ۵/۱۶ اینچی ، انبر و میکروسوئیچ جدیدی که به تازگی خریداری نموده اید جهت تعویض.

 

حال با دقت کامل باید موارد زیر را یک به یک جلو بروید. در نظر داشته باشید تعویض میکروسوئیچ درب دانش فنی زیادی نیاز دارد و درصورتی که اطلاعی در این خصوص ندارید بهتر است کار تعویض آن را به متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید.

 

در مرحله اول باید ماشین لباسشویی خود را از پریز برق جدا کرده تا احتمال برگرفتگی از بین برود.

دریچه های آب سرد و گرم را خاموش نمایید.

برای محافظت از دستان خود از دستکش های مخصوص استفاده نمایید.

همانطور که در بالا اشاره نموددیم انجام تعمیرات یا نگهداری از وسایل یا تجهیزات برقی میتواند خطرناک باشد. اگر تصمیم به تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را دارید، خطر آسیب دیدگی خود شما و یا دستگاه بسیار بالا است. برای کاهش خطر از ابزار و تجهیزات ایمنی کاربردی برای تعمیرات لباسشویی خود استفاده نمایید و تمام دستور العمل ها را به درستی دنبال کنید.

 

آموزش تست میکروسوئیچ لباسشویی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، میکروسوئیچ درب لباسشویی است. قصد داریم به صورت کاملا اختصاصی طریقه مشخص نمودن سه سیم میکروسوئیچ را خدمتتان عرض کنیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

 

قبل از اینکه میکروسوئیچ را نصب کنید باید مواردی که در زیر عنوان می شود را طی کنید. در نظر داشته باشید زدن سیم اشتباهی به میکروسوئیچ باعث سوختن میکروسوئیچ و در بعضی از مواقع باعث سوختن برد ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

 

ابتدا دستگاه را روشن نمایید. در نظر بگیرید باید میکروسوئیچ از سیم های مربوطه جدا شده باشد تا امکان تست وجود داشته باشد.

حال سیم ها را دو به دو به یک لامپ متصل کنید. معمولا میتوانید با یک جستجوی ساده اقدام به درست نمودن لامپ تست نمایید.

دو عدد از سیم ها باید لامپ تست شما را روشن نماید.

سیم هایی که لامپ را روشن میکنند را علامت بزنید. سیم هایی که لامپ را روشن نموده اند میشوند پایه های ۱ و ۳.

سیمی که نتوانسته است لامپ را روشن کند به عنوان پایه ۲ شناخته خواهد شد.

در نظر داشته باشید پایه های ۱ و ۳ را اگر اشتباهی متصل نمایید مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط درب قفل نخواهد شد که بعد از جابه جایی سوکت ها این مشکل برطرف خواهد شد.

نقشه سیم کشی میکروسوئیچ لباسشویی و نحوه عیب یابی آن (یکسره کردن میکروسوئیچ)

برای تشخیص صحیح پایه های میکروسوئیچ و یکسره کردن آن جهت تست میتوانیم مراحل زیر را دنبال کنیم :

 

در میکروسوئیچ هایی که دارای ۳ پایه هستند و روی آن پایه ها با علامت های N و L و C مشخص شده است باید موارد زیر را بایک دیگر پیش برویم.

 

پایه N=1 به عنوان پایه فرمان یا به عبارتی نول خواهد بود.

پایه L=3 به عنوان پایه ورودی مشرکت و یا به عبارتی فاز ورودی است.

پایه C=2 به عنوان پایه خروجی مشترک و یا به عبارتی فاز خروجی است.

در نظر داشته باشید اگر به پایه های L و N برق ۲۲۰ ولت متصل کنیم و یا به وسیله لامپ تست اقدام به تست پایه های L و N نماییم. در نتیجه سوییچ داخل فعال شده و باعث می شود تا پایه های L و C به یک دیگر متصل شوند. برای اینکه تست کنیم آیا کار را درست انجام داده ایم میتوانیم با استفاده از لامپ تست پایه های L و C رو بررسی نمایید. برای این کار باید لامپ تست را به دو سر پایه های L و C متصل کنیم که در نتیجه باعث روشن شدن لامپ تست ما خواهد شد.

 

برای یکسره نمودن میکروسوئیچ به طور موقت جهت تست سلامت میکروسوئیچ پایه های L و C را با یکدیگر چمبر نمود. برای میکروسوئیچ هایی که دارای شماره هستند میتوانیم رقم بیشتر با با یکدیگر چمبر نمود. به عنوان مثال در میکروسوئیچی با شماره های ۳ ۴ ۵ باید عدد های ۴ ۵ را بهم متصل نماییم.

 

نحوه تعویض میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی (نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی)

پیشنهاد میکنیم درصورتی که موارد اشاره شده در بالا را به خوبی مطالعه نکرده اید مجددا بخش آموزش تست میکروسوئیچ لباسشویی و نقشه سیم کشی میکروسوئیچ لباسشویی را مطالعه کنید. مراحل تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را به صورت کامل در ادامه معرفی خواهیم نمود پیشنهاد میکنیم مراحل را به صورت یک به یک پیش رفته تا مشکلی برای شما و دستگاهتان پیش نیاید.

 

۱- در مراحله اول باید با جدا کردن پیچ های موجود در هر انتهای کنسول، کنسول کنترل را از بالا دستگاه جدا نماییم.

 

۲- پیچ ها با توجه به مدل های گوناگون لباشویی میتواند در جلو، پشت کنسول یا در زیر دو کاوری که در هر انتهای کنسول وجود دارد، قرار گرفته باشد.

 

۳- اگر کنسول شما به پیچ متصل نشده است، با استفاده از یک کارکد یا چاقو باید بین قسمت بالای واشر و کنسول بکشید تا گیره های کنسول آزاد شود.

 

۴- کنسول کنترل را به پشت واشر بچرخانید تا سیم میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را در معرض دید خود قرار دهید.

 

۵- هد دو طرف سیم میکروسوئیچ درب را فشار داده و آن را از هم بکشید.

 

۶- یک پیچ گوشتی صاف را در گیره های پنل قرار دهید.

 

۷- فشار را به پایین و بیرون بر روی خارهای پنل با پیچ گوشتی فشار دهید تا آنها را آزاد کنید.

 

۸- کنسول کنترل را باز کنید . حال در پوش های پلاستیکی انتهای کنسول کنترل را بیرون بکشید.

 

۹- بدنه ماشین لباسشویی را هنگام ایستادن به سمت خود کج کرده و سپس آن را از بالا و پایین بلند کنید.

 

۱۰- حوله ای را روی زمین قرار دهید.

 

۱۱- جلوی کابینت ماشین لباسشویی را روی حوله قرار دهید.

 

۱۲- قرار دادن بدنه در این حالت به شما امکان دسترسی به میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را می دهد.

 

۱۳- پیچ سرسوزنی که سیم زمین (ارت) را نگه می دارد را از میکروسوئیچ درب به بدنه ماشین لباسشویی را با آچار ۵/۱۶ اینچی جدا نماید.

 

۱۴- درب ماشین لباسشویی را باز کنید و دو پیچ بالاتر از باز شدن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را پیدا کنید.

 

۱۵- برای آزاد کردن میکروسوئیچ درب، دو پیچ کناری آن را باز کنید.

 

۱۶- یک پیچ گوشتی سر صاف را به گیره های نگه دارنده فلزی بکشید تا سیم های میکروسوئیچ درب را به داخل بدنه متصل کرده و در جای خود نگه دارد.

 

۱۷- در هنگام کشیدن مهار از کابینت، طرف های سیم میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را با انبردست فشار دهید.

 

۱۸ سیم را از کلید تعویض درب داخل بدنه بکشید.

 

۱۹- سیم های میکروسوئیچ درب را زیر گیره های نگه دارنده قرار دهید تا فراموش نکنید هر سیم به کجا باید متصل شود.

 

۲۰- دهانه های سوراخ پیچ را روی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی مورد تعویض با دهانه های سوراخ پیچ در بالای بدنه بچسبانید.

 

۲۱- میکروسوئیچ درب را با پیچ هایی که قبلاً باز کرده اید به بدنه متصل کنید.

 

۲۲- با استفاده از آچار و مهره، سیم میکروسوئیچ درب را با پیچ سوزنی که قبلاً باز کرده بودید به بدنه محکم کنید.

 

۲۳- بدنه ماشین لباسشویی را مجدداً در جای خود بر روی قاب بلند کنید.

 

۲۴- از درست قرار گرفتن قاب در قسمت جلوی بدنه اطمینان حاصل کنید، درخالی که طرفین بدنه در بالای قاب استراحت دارند.

 

۲۵- گیره های بدنه را مجدداً نصب کنید تا قب عقب ماشین لباسشویی هب دنه محکم شود. سپس کانکتور را از کنسول کنترل به سیم کابل میکروسوئیچ درب وصل کنید.

 

۲۶- کنسول کنترل را روی بدنه واشر پایین بیاورید.

 

۲۷- کنسول را با برعکس کردن مراحلی که برای قطع ان انجام داده اید به کابینت وصل کنید.

 

۲۸- ماشین لباسشویی را به پریز برق وصل کرده و شیرهای آب را روشن کنید و از صحت تعویض میکروسوئیچ درب اطمینان حاصل نمایید.

سوختن و خراب شدن دیود علت سوختن مداوم فیوز مایکروفر

دیود یکی از قطعات مهم در مایکروفر است که خراب شدن آن می تواند منجر به سوختن مداوم فیوز ماکروویو ها شود.

سوختن و خراب شدن دیود علت سوختن مداوم فیوز ماکروفر به شرح زیر است:


با کمک خازن ولتاژ برق شهری را به ولتاژ مورد نیاز دستگاه تبدیل می نماید.

برق شهری از مسیر ترانس به مگنترون از خازن و دیود عبور می نماید.

این قطعه وظیفه یکسوسازی جریان عبوری را دارد.

جریان عبوری با مقاومت صفر از آن رسد می شود.

جریان برگشتی با مقاومت بی نهایت در آن رو برو می گردد.

به طور کلی دیود وظیفه دارد تا برق AC متناوب را به برق DC مستقیم تبدیل نماید.

اختلال در عملکرد دیود و سوختن آن می تواند یکی از دلایل سوختن مداوم فیوز مایکروفر باشد.


عیب یابی دیود خراب در مایکروفر

حال سوال اینجاست که از کجا باید بفهمیم که دیود دستگاه خراب شده است؟ راه های تشخیص دیود خراب در مایکروویو به شرح زیر می باشد.


در صورت سوختن مداوم فیوز مایکروفر و برای عیب یابی آن اگر به دیود شک دارید موارد زیر را بررسی نمایید:


وقتی بعد از روشن شدن دستگاه همه چیز خوب عمل می کند اما مایکروفر غذا را گرم نمی کند.

در این  وضعیت ممکن است دیود سوخته باشد.


مایکروفر در حین کارکرد اتصالی کرده و صدای اتصالی در آن می پیچد.

این هم یکی دیگر از نشانه های دیود خراب در مایکروفر است. خاموش شدن ناگهانی مایکروفر نیز ممکن است در این مواقع رخ دهد.