آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

تعمیر برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت

برد الکترونیکی در یخچال ها را می توان مهم ترین قطعه در این لوازم خانگی ضروری دانست.چرا که برد هر دستگاهی که با برق کار می کند، مغز آن دستگاه است و همه فرمان ها جهت کارکرد دستگاه از این قطعه اعلام می شود.همه برند های یخچال اعم از یخچال های تکنوکیت دارای برد الکترونیکی هستند، از همین رو مشکلاتی که به برد مربوط می شود میان یخچال ها مشترک است و معمولا نشانه ها و راه حل یکسانی نیز دارد.اما در این مقاله بطور اختصاصی به تعمیر برد الکترونیکی  یخچال تکنوکیت و رایج ترین نشانه های این مشکل خواهیم پرداخت. پس اگر بعد از مطالعه این مطلب قصد تعمیر برد الکترونیکی یخچال خود را داشتید می تواند با نمایندگی تکنوکیت آی پی امداد با شماره 02158941 تماس حاصل فرمایید.

1.    نشانه های خرابی برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت

2.    نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت

 

نشانه های خرابی برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت

خرابی برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت مانند خرابی هر قطعه دیگری در این دسنگاه علائم و نشانه هایی دارد.این نشانه ها آنقدر بارز هستند که شما به راحتی می توانید با یک بررسی کوچک آن ها را تشخیص دهید.برای مثال یکی از نشلنه های خرابی برد الکترونیکی یخچال این است که قطعات یخچال سالم هستند اما کار نمی کنند.

مثلا موتور یخچال شما کار نمی کند اما بعد از آن که موتو را بررسی می کنید متوجه مشکلی در آن نمی شوید و بررسی ها خبر از سلامت قطعه می دهند.اما با این حال موتور از کار افتاده است. درست در همین زمان است که باید به سراغ برد الکترونیکی بروید.از آنجایی که خرابی برد برای یخچال های و معمولی و یخچال های ساید رخ می دهد، در این بخش نشانه هایی مربوط به خرابی برد در هر دو مدل را آورده ایم که در صورت مشاهده آن ها از خرای برد دستگاه مطمئن شوید.

·        روشن نشدن صفحه نمایشگر و خاموش شدن اعداد روی آن

·        خاموش و روشن شدن سریع صفحه نمایشگر

·        مشاهده ارور برروی صفحه نمایش ظاهر

·        از کار افتادن یکی از قطعات ( مثلا موتور ، سیستم دیفراست و … )

·        دمای یخچال درست نشان داده نمی شود

·        شنیدن صدای بوق ممتد از یخچال

 

نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت

پیش از آنکه به نحوه تعمیر برد الکترونیکی یخچال تکنوکیت بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیر برد کار سختی است و به دانش فنی زیادی نیاز دارد.به همین دلیل بهتر است که خودتان نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید و آن را به متخصصان این حوزه بسپارید.

همچنین مشکلات و خرابی برد می توانند به دلایل مختلفی باشند برای مثال سوختن برد که با سیاه شدن آن همراه است، سوختن و دفرمه شدن خازن ها و یا دیگر اتصالات روی برد.هر کدام از این مشکلات به تعمیر خاصی نیاز دارند که تعمیرکاران مجرب با مشاهده برد و تست آن می توانند این مشکل را به راحتی تشخیص داده و نسبت به تعمیر برد اقدام کنند.

در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر یخچال در اکباتان در تماس باشید.

با توجه به موارد ذکر شده در این بخش تنها به آموزش نحوه خارج کردن برد دستگاه می پردازیم:

1.     یخچال را از برق بکشید.

2.     سپس یخچال را به جلو حرکت دهید تا به پشت آن دسترسی داشته باشید.

3.     در این مرحله پوشش روی برد الکترونیکی را جدا کنید.برای پیدا کردن محل دقیق برد می توانید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.

4.      حالا از اتصالات سیم های برد یخچال عکس بگیرید تا در زمان نصب با مشکل مواجه نشوید.

5.     سپس به آرامی اتصالات سیم ها را جدا کنید.

6.     سپس برد الکترونیکی یخچال را خیلی آرام جدا کنید.

پس از جدا کردن برد آن را به یه مرکز تعمیر معتبر بسپارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.