آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

معرفی هود یا هواکش آشپزخانه

هواکش آشپزخانه که به آن هود (به انگلیسی: hood، به معنای سرپوش یا کلاه، به خاطر شکل هودهایی که مانند سرپوشی بالای اجاق قرار می‌گیرند) هم گفته می‌شود، وسیله‌ای برای از بین بردن بوی پخت‌وپز در آشپزخانه‌های امروزی است. در ادامه مقاله از نمایندگی تعمیرات هود مس در تهران همراه ما باشید.


انواع آن:

هواکش آشپزخانه از حیث طراحی ظاهر به چند دسته کلی تقسیم میشوند.هواکش اشپزخانه مورب ، هود اشپزخانه شومینه ای ، هود آشپزخانه مخفی و هود آشپزخانه جزیره ای .این تقسیم بندی انواع آن از نظر طراحی ظاهر است.


در حال حاضر دو نوع هواکش در بازار موجود است. هواکش های تصفیه‌کننده هوا و هواکش های دارای خروجی هوا، هواکش های تصفیه کننده، گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشند و ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می‌زدایند و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه پس می‌دهند. هواکش هایی که خروجی هوا دارند، به یک کانال متصل شده‌اند که گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون فرستاده می‌شود. این هواکش ها به شکل‌های معمولی، شومینه‌ای و جزیره‌ای موجود هستند.


مکش:

میزان هوایی که در دقیقه توانایی خارج کردن آن را دارد بر واحد مترمکعب محاسبه می‌شود در نصب درست آن بر میزان مکش آن تأثیرگذار است. قبل از خرید باید نوع خروجی هواکش منزل خود را مشخص کنید (یعنی قطر دریچه به کار رفته در دیوار و قطر لوله به کار رفته در دیوار تا محل خروج پشت بام یا دیوار و کلاهک به کار رفته در آن) زیرا اگر شما هواکشی با خروجی ۱۰۰۰مترمکعب تهیه نمایید و خروجی شما ۱۰ یا ۱۵ سانتی‌متر باشد هود نمی‌تواند نتیجه مطلوب را ایجاد کند و علاوه بر مکش کمتر صدای بیشتری هم ایجاد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.