آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

معرفی دستگاه مایکروویو

مایکروویو یک دستگاه تند پز غذا است که با سرعتی بیشتر از اجاق گاز غذا را آماده و پخت می کند. به طورکلی مایکروفر در فرهنگ فارسی به معنی تند پز بوده و هر چیزی که غذا را با سرعت و دمای بالا گرم و پخته کند مایکروفر نام دارد. در این دستگاه بر خلاف مایکروفر که آن هم غذا را تند می پزد، از اشعه Wave برای گرم و پختن غذا نیز استفاده شده است.

نحوه کار مایکروویو به این صورت است که تابش ریز موج الکترومغناطیسی که توسط المنت گرمکن و اشعه لیزری امواج مایکروویو ایجاد شده باعث جنبش آب و مولکول های قطبی در غذا می شود و این امر سبب تولید گرما و در نتیجه پخته شددن غذ می گردد.

در مایکروویرو امواج ایجاد شده از لیزر Wave از سطح موا دغیر فلزی مانند پلاستیک و شیشه عبور می کند، ولی د رمواد فلزی این امواج منعکس می شود. همچنین در موادی که دارای آب هستند این امواج جذب آن شده و نفوذ پیدا می کند. برای همین این دستگاه به وسیله همین اشعه  مواد غذایی را به خوبی و سریع می پزد.

امروزه مدل هایی از مایکروویو در بازار موجود است که علاو بر لرزاننده امواج دارای چند المنت هستند که می توان برای گریل و یا فر از آن استفاده نمود.

تعمیر مایکروفر یکی از تخصصی ترین تعمیرات محسوب می شود. سعی کنید در هنگام خراب شدن مایکروفر از نمایندگی های تعمیرات مایکروفر استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.