آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی در ایران بعد از تحریم ظالمانه آمریکا وارد عرصه جدیدی شده است، از این حیث در این مقاله به بررسی تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی میپردازیم.


لازم است بدانید که نمایندگی بوش ، نمایندگی جنرال الکتریک یا نمایندگی سامسونگ بعد از تحریم ها به سختی به تامین قطعات و خدمات پس از فروش میپردازند، اما آی پی امداد همچنان برای حفظ رضایت حداکثری مردم توانسته است، بهترین خدمات را ارائه دهد.


بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران چگونه میشود؟


بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران متفاوت میشود و این موضوع میتواند باعث نگرانی یا خوشحالی عموم جامعه شود که در ادامه این دلایل را بررسی میکنیم.


بسیاری از برندها به مانند سامسونگ و الجی که در کشور ایران مونتاژ میشدند، به دلیل تحریم ها کوچ کرده اند و دیگر جایگاهی در بازار ایران ندارند. در نظر داشته باشید که ضعف کمبود قطعات باعث شده است؛ شرکتهایی که به مونتاژ برندهای مختلف در داخل کشور میپرداختند با مشکل مواجه شوند.


همچنین بسیاری از برندها به مانند بوش یا جنرال الکترویک که از مارک های خارجی محسوب میشوند به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا جایگاهی در ایران ندارند و سلب نمایندگی نموده اند.


در نظر داشته باشید که همه این موانع و مشکلات میتواند یک نکته مثبت داشته باشد که در ادامه این نکته را بررسی میکنیم.


نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی


نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی، ایجاد موج مثبت نیروی کار میباشد، در نظر داشته باشید که با خروج برندهای خارجی، بازار لوازم خانگی برای برندهای ایرانی جایگاه مثبتی داشته است و این موضوع باعث شده است که رونق تجاری به بخش تولید کنندگان لوازم خانگی برگردد.


علاوه بر این موضوع بحث ایجاد شغل بسیار چشم گیر است و با اوضاع فروش بیشتر، کارخانه های ایرانی مجبور به جذب نیرو میشوند؛  که این موضوع میتواند به گردش مالی در داخل کشور کمک کند.


نکات منفی تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی


اگر دولت و سازندگان لوازم خانگی با همدیگر تعامل خوبی نداشته باشند نکته منفی تبدیل به نکات منفی میشود و بحث متضرر شدن عموم جامعه برای مصرف لوازم خانگی محتمل است.


در نظر داشته باشید که اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یک محصول به خارج از کشود نیازمند هستند که اگر تامین قطعات از جانب دولت حاصل نشود باعث گرانی محصولات و در نهایت عدم رقابت از لحاظ قیمتی در بازار میشود.


بنابراین تعامل دولت با تولیدکنندگان یک امر ضروری است و با این تعامل به راحتی میتوانیم از تحریم های ظالمانه آمریکا رهایی یابیم.


سهولت قاچاق لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی


امروزه با شرایط شبکه های اجتماعی و فروش راحت تر قاچاقچیان بدون پرداخت مالیات توانسته اند به راحتی بخشی از بازار لوازم خانگی را از آن خود نمایند که این امر میتواند به تولیدکنندگان آسیب برساند، بنابراین با جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها میتوان بخش عظیمی از فروش بازار را به تولید کنندگان داخلی سپرد که در نهایت باعث رشد اقتصادی در این زمینه میشود.


اضاع تعمیرگاه های مجاز تعمیرات لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی


بعد از تحریم اقتصادی بخش اعظمی از خدمات در کشور به عهده تعمیرگاه های مجاز میباشد، این تعمیرگاه ها با استفاده از بازار آزاد به تامین قطعات مینمایند و در نهایت به رفع مشکل لوازم خانگی در محل مشتری میپردازند، لازم به ذکر است که بعد از تحربم ها به دلیل گرانی قطعات، هزینه خدمات هم افزایش پیدا کرد که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم که توان خرید لوازم خانگی جدید را نداشتند و مجبور بودند از خدمات بهره گیرند، شد.


بدین منظور تعمیرگاه مجاز آی پی امداد در صدد آمد تا با شفاف سازی هزینه خدمات به این معضل پایان دهد.

منبع:

https://www.1pezeshk.com/archives/2020/09/ipemdad-2.html


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.