آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

آی.پی امداد

نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ...

بررسی تاریخچه یخچال

در این مقاله به بررسی تاریخچه یخچال خواهیم پرداخت. 

یخچال، دستگاهی است که از یک وسیله سرد کننده به همراه یک عایق حرارتی و مراحلی برای انتقال گرما از داخل دستگاه به بیرون تشکیل شده است.

کاربرد یخچال چیست؟

از یخچال برای حفظ مواد غذایی، داروها و هر چیز دیگری که امکان خراب شدن و فاسد شدن دارد استفاده میگردد.

راهکار نگه داری مواد غذایی در گذشته چگونه بود؟

به جهت نبود تکنولوژی خاصی در قدیم مردم برای نگه داری مواد غذایی از چشمه ها،چاه ها یا غارهای زیرزمینی استفاده می کردند. برای مثال برای نگه داری پنیر آن را در محفظه ای سر بسته قرار می دادند و درچشمه هایی که در سایه قرار داشت می گذاشتند که به این ترتیب سرعت فاسد شدن مواد غذایی را کاهش می دادند.

تاریخچه پیدایش یخچال 

جالب توجه است بدانید که دانشمند نامدار ایرانی “ابن سینا” در قرن ۱۱ میلادی “مٌبَــــرِد” را اختراع کرد که استارت یخچال را زد و با این کار گام بزرگی در فرآیند تقطیر ایجاد شد که پایه ساخت یخچال بوده است. تقطیر چیست؟ فرایندی است که برای جداسازی مواد و همچنین هوا انجام می شود. نخستین یخچال در جهان اولین یخچال دنیا در سال ۱۷۴۸ میلادی به دست “ویلیام کولین” در دانشگاه گلاسکو رونمایی شد. این یخچال سازوکاری بسیار ساده داشت که باعث شد دانشمندان دیگری برای ساخت یخچال وارد عمل شوند که نتیجه مثبت آن چند سال بعد به وسیله آزمایشات متنوع و پیشرفت تکنولوژی، دانشمند آمریکایی به اسم “الیور ایوانس” یخچالی ساخت که بسیار پیشرفته تر از نوع اولیه بود که به همین دلیل الیور ایوانس را پدر یخچال فشرده مینامند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.